Imtech samen met Arcadis en Dura Vermeer in spooronderhoud in Nederland

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 19/07/2005 07:45
Combinatie Asset Rail bundelt krachten voor integrale oplossingen in Nederlandse railinframarkt

Gouda - Imtech (technische dienstverlening in Europa) maakt bekend dat het samen met de internationale advies- en ingenieursonderneming Arcadis en bouwonderneming Dura Vermeer een bedrijf heeft opgericht dat zich specialiseert in het uitvoeren van onderhoud aan de railinfrastructuur in Nederland. Met het bedrijf, dat Asset Rail is genoemd, bundelen de drie ondernemingen hun kennis en ervaring op het gebied van spoorwegopdrachten.

Naast onderhoudsopdrachten richt Asset Rail zich ook op het implementeren van nieuwe onderhoudsmethodieken voor het spoor. Nederland heeft één van de drukste spoornetwerken van de wereld. De behoefte om zoveel mogelijk treinen op het bestaande railinfranetwerk te laten rijden is groot. Veiligheid en een hoge beschikbaarheid zijn hierbij het uitgangspunt. Met nieuwe, geïntegreerde railinfra-technologie is dat mogelijk. Asset Rail is ook om die reden opgericht en zal, vanuit de bestaande ervaring en kennis van de partners, geïntegreerde totaaloplossingen aanbieden.

Volgens Jan Casteleijn, Algemeen Directeur van Imtech Infra, past de oprichting van Asset Rail in de toenemende vraag naar integrale oplossingen voor onderhoud en beheer in de railinframarkt. 'Positieversterking in de railinframarkt is voor Imtech van strategisch belang. Imtech is al enige tijd geleden gecertificeerd als spoorwegaannemer voor onder meer beheersing- en beveiligingsystemen, energievoorzieningen, kabels en leidingen. De betrokkenheid van Imtech bij Asset Rail is de volgende stap voor verdere groei in dit marktsegment.'

Imtech is onder andere betrokken bij de Hogesnelheidslijn Zuid, aanpassing van de beveiliging op het emplacement Utrecht-Noord in verband met de uitbreiding naar vier sporen van het tracé Utrecht-Amsterdam en het verbeteren van de veiligheid op 110 overwegen in noordoost Nederland. In combinatie is Imtech tevens verantwoordelijk voor het projectmanagement, engineering en uitvoering van de complete technologie voor besturing, beveiliging en communicatie in vijf tunnels voor de Betuweroute (de 160 kilometer lange goederenlijn tussen Rotterdam en het Europese achterland). Een innovatief traject is de ontwikkeling van zogenoemde baancodegevers. Deze geven aan met welke snelheid treinen op een bepaald traject kunnen rijden. Imtech ontwikkelde een elektronisch model en kreeg opdracht voor de realisatie van 3.500 exemplaren.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL