CSM reorganiseert ter versterking van positie in Frankrijk

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 22/02/2005 13:49
CSM reorganiseert de activiteiten van haar Franse dochteronderneming Délices de la Tour teneinde haar positie en marktaandeel (18%) in Frankrijk te versterken. Het plan is onderdeel van de strategie van CSM teneinde via Herstructureren, Desinvesteren en Groeien de winstgevendheid te verbeteren. Onderdeel van deze strategie is een zero-tolerance beleid ten aanzien van verlieslijdende activiteiten.

De maatregelen zijn in lijn met eerdere aankondigingen betreffende versterking van CSM’s strategische kernactiviteiten op het gebied van bakkerijproducten en voedingsingrediënten.

Délices de la Tour (DLT) zal zich concentreren op de productie, ontwikkeling en verkoop van bijzondere vriesdeegproducten, zoals speciale broodsoorten (steenovenbrood) en viennoiserie producten (croissants en brioches) en beignets. Tegelijkertijd zal de productie van bevroren baguettes in bulk worden beëindigd. Bovendien zullen de logistieke activiteiten worden uitbesteed.

DLT wil de productie concentreren in Le Mans en Maubeuge Quick Pain. DLT is onderhandelingen gestart met de lokale werknemersorganisaties en het vertegenwoordigend overleg over de sluiting van de Delicefood fabriek in Maubeuge en de productielocatie in Thoiry, alsmede de opslag- en distributieactiviteiten in Petit Couronne. De maatregelen zullen per saldo leiden tot een reductie van circa 200 banen. Door de voorgenomen concentratie van de productie zullen in Le Mans en Maubeuge Quick Pain op termijn circa 60 nieuwe arbeidsplaatsen ontstaan.

CSM verwacht dat het zwaar verlieslatende Délices de la Tour door deze reorganisatie reeds dit jaar op break even zal uitkomen. Voor de afboeking van activa en herstructureringskosten brengt CSM een bedrag van ca EUR 20 miljoen ten laste van het resultaat 2005. CSM verwacht de reorganisatie nog dit jaar af te ronden.

CSM ondergaat momenteel een transformatie tot wereldwijde producent en leverancier van bakkerijproducten en voedingsingrediënten. Na de voorgenomen verkoop van de zoetwarenactiviteiten zijn bakkerij-ingrediënten en -producten, melkzuur en melkzuurderivaten en suiker de belangrijkste productgroepen van CSM. Met deze activiteiten zal CSM een jaaromzet van EUR 2,8 miljard en een personeelsbestand van circa 9.500 medewerkers hebben. CSM is actief in Europa, de VS, Canada, Brazilië en Azië. Meer info: www.csm.nl

CSM Bakery Supplies Europe is actief in 16 Europese landen. De divisie concentreert zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van een breed assortiment bakkerij-ingrediënten en vriesdeegproducten aan professionele bakkers en afbakkers. Met een marktaandeel van 12% wordt CSM Bakery Supplies Europe gezien als marktleider in Europa, met nummer 1 posities in Duitsland, Italië, Engeland en Frankrijk.






Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL