Hoe voorkom je lange wachtrijen in je winkels?

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 18/01/2023 10:33
Retailers willen de klant een zo prettig mogelijke winkelervaring bieden. Lange wachttijden tijdens piekdagen zoals sinterklaas en kerst zijn dan ook niet wenselijk. Daarnaast hebben retailers te maken met toenemende personeelstekorten, waardoor ze de gewenste shop-experience niet altijd kunnen bieden. Business Consultant Marck Cieraad neemt ons in deze video mee in de mogelijkheden van de XV Retail applicatie van Ctac.

XV Retail
Door het introduceren van XV Retail Self-Checkout kunnen retailers specifiek op het vlak van effectiviteit en efficiëntie slagen maken. Waar eerst één kassière achter één kassa zat, kun je in dezelfde ruimte tot wel zes self-checkouts kwijt. Zo maak je veel effectiever gebruik van de vierkante meters in je winkel. Daarnaast heb je dan ook maar één medewerker nodig om dit afrekenproces in de gaten te houden. Medewerkers in het self-checkout gebied kunnen op rustige momenten ook nevenactiviteiten, zoals vakkenvullen uitvoeren. Vanuit de applicatie XV Retail hebben wij het mogelijk gemaakt om de medewerker op afstand, via een PDA, te notificeren dat er bijvoorbeeld ondersteuning gewenst is bij de self-Checkout. ?De medewerker krijg dan direct via een App te zien wat er aan de hand is en wat er gedaan moet moet worden.

Een ander scenario is dat een klant met heel veel items naar de self-checkout komt. Een klant is natuurlijk trager dan een getrainde kassière, dus in deze situatie kan er een lange rij ontstaan bij de self-checkout. Voor deze situatie hebben we XV Retail Self-scanning ontwikkeld. De klant scant de artikelen al tijdens het winkelen. Hiermee kunnen ook grote transacties op een efficiënte manier worden afgehandeld.

Een laatste factor die voor de retailer van groot belang is, dat zijn de aanschafkosten van hardware. Ook dit vliegen we zo effectief mogelijk aan. Door gebruik te maken van bestaande hardware kan in vele gevallen worden voorkomen dat voor deze business case een extra server nodig is in de winkel.

Hiermee creëren we een win win-win situatie: voor de retailer een business case die makkelijk te maken is, voor de winkelmedewerker minder stress met het wegwerken en voorkomen van lange rijen en voor de klanten en prettigere shop and buy experience.

ga voor meer naar
https://www.ctac.nl/blog/hoe-voorkom-je-lange-wachtrijen-in-je-winkels/

en beluister de korte video van ca. 2 min.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL