AKZONOBEL IS EEN WERELDWIJD MERK VOOR VERF EN COATINGS DAT AL MEER DAN 200 JAAR “OPPERVLAKKEN TOT LEVEN BRENGT”.

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 29/07/2022 10:19
Klant van CTAC met,

Vandaag de dag staat AkzoNobel bekend om het leveren van hoogwaardige verfoplossingen voor een reeks uiteenlopende sectoren, van de lucht- en ruimtevaart en de auto-industrie tot interieurdecoratie, die kleur en verbeelding in huizen over de hele wereld brengen. In een markt die steeds concurrerender wordt, wil AkzoNobel wereldwijd marktleider worden in duurzame verven en coatings. Om dit te bereiken, stelde het bedrijf vast dat het zijn wereldwijde strategie voor gegevens­beheer moest herzien.

De uitdaging
Ramon Delgado, Process Manager Technical Data legt uit: “AkzoNobel had geen gecentraliseerd beheer voor de interne technische gegevens of de output voor technische klantgerichte gegevens”. Deze afwezigheid van informatiebeheer zorgde begrijpelijkerwijs voor problemen – het meest acuut bij het verstrekken van nauwkeurige, klantgerichte technische gegevens.

Dit werd deels veroorzaakt doordat onze bedrijfs­onderdelen wat gegevensbeheer betreft grotendeels in silo’s werkten, waarbij gebruik werd gemaakt van gelokaliseerde domeinen en systemen die vaak handmatig werden onderhouden. “Sommige eenheden hadden een geavanceerde aanpak voor het verzamelen en gebruiken van gegevens”, merkt hij op. “Anderen werkten nog met Excel­documenten en geschreven notities.”

De uitdaging voor AkzoNobel was dan ook aanzienlijk maar duidelijk: een gesloten systeem voor gegevens­stromen met één enkele bron van nauwkeurige, betrouwbare informatie voor alle interne en externe activiteiten creëren.

De oplossing
Met een duidelijk zicht op wat nodig was, ging AkzoNobel op zoek naar de juiste oplossing voor zijn ambities. “Als wereldwijd opererend bedrijf wisten we dat een uitgebreid en toch flexibel Product Information Management­platform (PIM) essentieel was om de communicatie tussen al onze verschillende bronsystemen te waarborgen”, vertelt Ramon. “De PIM­-oplossing van inRiver was overduidelijk de beste manier om dit te doen.”

Maar technologie alleen is slechts één onderdeel van de transformatie waar AkzoNobel naar streeft. Een ander cruciaal aspect was het vinden van een implementatie­partner die bij elke stap van het traject aanwezig zou zijn. AkzoNobel vond die partner in Ctac. Als grootste partner van inRiver in Nederland heeft Ctac veel ervaring met het uitbouwen van precies het type wereldwijde oplossing dat AkzoNobel nodig heeft.

“De grootste winst is echter dat onze mensen nu weten dat er een betrouwbaar punt is voor al onze technische gegevens, zowel voor interne systemen als voor klantgerichte marktplaatsen. Dat is de grootste verandering. We hebben nu één bron van waarheid.”

– Ramon Delgado, Process Manager Technical Data bij AkzoNobel

De resultaten
Gezien de omvang van de uitdaging van AkzoNobel verwachtte Ramon geen snelle resultaten. Maar ondanks dat de transformatie nog steeds een werk in uitvoering is, zijn er onderweg al enkele tijdige overwinningen geweest. “Het is nu gemakkelijker voor ons om technische datasheets te maken”, zegt Ramon. “En ook al hebben we nog steeds problemen met onze specifieke eisen op het gebied van technische gegevens, we werken samen met Ctac en inRiver aan een nieuwe oplossing voor onze behoeften. Dat is de flexibiliteit van een PIM.”

lees meer op
https://www.ctac.nl/klant-verhalen/akzonobel/

Met dank aan 1 lezer voor deze tip.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL