M&S Mode versterkt positie als Europese damesmode...

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 07/12/2010 11:09
M&S Mode versterkt positie als Europese damesmode
retailer door aansluiting bij Excellent Retail Brands
groep (Cool Cat, Wonder Woman en America Today)
Amsterdam, 7 december 2010. Maxeda Retail Group B.V. (‘Maxeda’) maakt vandaag bekend dat er
overeenstemming is bereikt over de voorgenomen verkoop van M&S Mode aan Excellent Retail
Brands groep (‘ERB’). De transactie zal voor advies worden voorgelegd aan de ondernemingsraden
en tevens worden besproken met de vakbonden. Daarnaast is goedkeuring van de betreffende
mededingingsautoriteiten nodig. Naar verwachting wordt de transactie begin 2011 afgerond.
Het management van zowel Maxeda als M&S Mode is ervan overtuigd dat ERB de meest geschikte
partner is om de strategie van groei en winstgevendheid van M&S Mode te ondersteunen. Het
uitvoerig bestuderen van alle strategische opties, waarbij de belangen van alle betrokken partijen in
ogenschouw zijn genomen, heeft geleid tot de voorgenomen verkoop aan ERB.
M&S Mode is een pan-Europese speler in de dynamische markt van damesmode. M&S Mode heeft
een internationaal netwerk van 417 winkels en ontvangt een hoge waardering van klanten. M&S
Mode heeft een zeer modern distributiecentrum dat volledig is uitgerust om alle winkels van snel
wisselende collecties te voorzien. In de afgelopen jaren heeft M&S Mode, met ondersteuning van
Maxeda, het merk versterkt en met succes het logistieke proces geoptimaliseerd. Met het
samenvoegen van distributiecentra tot één groot distributiecentrum is een structurele
kostenbesparing gerealiseerd.
ERB heeft een aantal succesvolle modeketens – Cool Cat, America Today en Wonder Woman. ERB
heeft uitgebreide kennis en ervaring in de Europese retail markt en een uitstekend track record op
het gebied van het verwerven en uitbreiden van retailwinkels zoals Amici en America Today. De
winkelketens opereren zelfstandig en zijn gevestigd in de Benelux, Frankrijk en Italië. Alle
winkelketens hebben een gevestigde naam in jongerenmode, met aanbod voor de jeugd vanaf 6 jaar
bij Cool Cat Junior tot kleding voor studenten en jonge professionals bij America Today en Wonder
Woman. ERB heeft sterke groeiambities voor haar huidige winkelketens, maar is ook actief op zoek
naar nieuwe retailketens met aanbod voor andere doelgroepen in Europa. M&S Mode voldoet
uitstekend aan deze ambities.
Phil Auld, CEO M&S Mode: “M&S Mode is als prominente retail specialist gericht op het bieden van
snel wisselende collecties met een uitgebreide maatvoering. Ik ben erg trots op wat we met alle
medewerkers in de afgelopen jaren hebben bereikt. We hebben hard gewerkt om van M&S Mode een
toonaangevende ‘fast fashion’ retailer te maken met een uitstekend aanbod met een goede
prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben ervan overtuigd dat we onze toekomstige groei samen met de
andere retailers in de ERB groep kunnen versnellen.”
Roland Kahn, CEO Excellent Retail Brands en oprichter van de groep: "Retail gaat over mensen; het
draait allemaal om die miljoenen klanten, duizenden medewerkers, leveranciers en andere
belanghebbenden. De winkelketens van ERB delen de passie van M&S Mode op het gebied van
klantgerichtheid. Namens alle ERB medewerkers, managers en directie heet ik alle collega’s van M&S
Mode dan ook van harte welkom. Wij zijn ervan overtuigd dat door samenwerking en het delen van
‘best practices’ alle winkelketens hun respectievelijke klantgroepen nog beter van dienst kunnen zijn
en de mogelijkheid biedt nog succesvoller te zijn.
Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter Maxeda: “In de afgelopen jaren hebben we met succes belangrijke
stappen ondernomen waardoor M&S Mode een hoge klanttevredenheid heeft gekregen in alle
productcategorieën. M&S Mode is nu een Europese modeketen, die met focus op een uitgebreide
maatvoering, goed gepositioneerd is voor toekomstige groei en winstgevendheid. Het verheugt me deze voorgenomen verkoop aan ERB te kunnen aankondigen, ERB is een partner die de kennis en het
netwerk meebrengt om M&S Mode verder te positioneren als een waar internationaal merk.”
In de afgelopen jaren heeft Maxeda haar modeketens getransformeerd tot sterke bedrijven met
stevige marktposities. Gedurende de strategische heroriëntatie heeft Maxeda individuele routes voor
iedere modeketen onderzocht. Dit onderzoek zal resulteren in excellente, toegewijde nieuwe
eigenaren voor iedere afzonderlijke modeketen. Elke modeketen is nu goed gepositioneerd voor de
toekomst met de juiste strategische partner. De voorgenomen verkoop van M&S Mode is een van de
laatste stappen in het succesvol afronden van de strategische heroriëntatie van de Fashion Groep.
Maxeda DIY (Do-It-Yourself) blijft investeren in de DIY Groep om de winkelketens Praxis, Formido,
Brico en Brico Plan-It verder te versterken en Maxeda DIY te positioneren als een moderne,
geïntegreerde en toonaangevende onderneming in de Benelux.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL