Tijdens het eerste trimester van 2005 kreeg Proximus te maken met een verscherpte concurrentie van de andere mobiele spelers op de markt en dat in ieder klantsegment.
Om beter te kunnen concurreren in deze marktomgeving die aan steeds hardere concurrentie blootstaat, heeft Proximus in april 2005 verschillende bijkomende acties gelanceerd om zijn positie als marktleider te behouden. Onze klanten zullen baat hebben bij een dergelijk programma, maar dat zal een impact hebben op de inkomsten en de winstmarge van Proximus.
Proximus heeft een reeks promotieacties op touw gezet onder de naam 'De Bonus van Proximus'. Elk van die campagnes werd ontwikkeld met de bedoeling meer voordelen te geven aan de Proximus-klanten. Naast het Bonus-programma onderneemt Proximus andere initiatieven om zijn beste klanten te behouden en te erkennen. Proximus heeft de inspanningen om nieuwe klanten aan te trekken ook beduidend verhoogd. In de eerstkomende weken zal Proximus ook diverse nieuwe diensten lanceren voor grote bedrijven, KMO's en zelfstandigen zoals Proximus Budget Manager, waarmee bedrijven hun communicatiekosten nog efficiƫnter zullen kunnen beheren.
Wegens de hogere druk van de concurrentie en de impact van deze nieuwe acties zouden de netto-inkomsten uit diensten in 2005 tot 4% te kunnen dalen. De EBITDA-marge zou 1% lager kunnen liggen dan de aanvankelijk geschatte 48%.
|