Oproep tot algemene vergadering van aandeelhouders van Oranjewoud N.V.

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 06/03/2024 13:58
De Raad van Commissarissen van Oranjewoud N.V. (de ‘Vennootschap’) roept aandeelhouders en andere vergadergerechtigden van de Vennootschap hierbij op voor de algemene vergadering van aandeelhouders (de ‘AVA’) die zal worden gehouden op donderdag 21 maart 2024 om 12.00 uur ten kantore van Rutgers & Posch aan de Herengracht 466 te Amsterdam.


De agenda voor de AVA met bijlagen en informatie over aanmelding voor de AVA zijn beschikbaar via de website van de Vennootschap: www.oranjewoudnv.nl en liggen op verzoek ter inzage bij de Vennootschap (Westkanaaldijk 2 te Utrecht). Voorts kunnen de vergaderstukken kosteloos worden aangevraagd bij de Vennootschap (e-mail: investorrelations@oranjewoudnv.nl).

Oproep

ga voor meer naar
https://www.oranjewoudnv.nl/oproep-tot-algemene-vergadering-van-aandeelhouders-van-oranjewoud-n-v-2/


AGENDA VOOR DE ALGEMENE VERGADERING VAN AANDEELHOUDERS VAN ORANJEWOUD N.V., TE HOUDEN OP
DONDERDAG 21 MAART 2024 OM 12:00 UUR TEN KANTORE VAN RUTGERS & POSCH AAN DE HERENGRACHT 466 TE
AMSTERDAM
1. Opening en mededelingen
2. Bespreking bestuursverslag 2020
Het bestuursverslag (Board of Directors’ report) is te vinden op pagina’s 8 t/m 28 van het jaarverslag 2020 (Annual
Report 2020) zoals gepubliceerd op de website van de vennootschap.
3. Vaststelling jaarrekening 2020 (besluit)
De jaarrekening 2020 (Financial Statements 2020) is te vinden op pagina’s 33 t/m 131 van het jaarverslag 2020
(Annual Report 2020) zoals gepubliceerd op de website van de vennootschap.
4. Verlenging van termijn voor opmaken van jaarrekening 2023 (besluit)
Jaarlijks binnen vijf maanden na afloop van het boekjaar van de vennootschap, dient het bestuur een jaarrekening
op te maken. Voorgesteld wordt om de termijn voor het opmaken van de jaarrekening 2023 met vijf maanden te
verlengen op grond van bijzondere omstandigheden.
5. Benoeming externe accountant (besluit)
Voorgesteld wordt Mazars Accountants N.V. te benoemen tot accountant van de vennootschap met betrekking
tot de jaarrekening over het boekjaar 2023.

6. Samenstelling Raad van Commissarissen
a. Gelegenheid tot aanbeveling te benoemen lid van de Raad van Commissarissen
De heer A. Schoots is per 8 juli 2023 teruggetreden als lid van de Raad van Commissarissen. Sindsdien
bestaat de Raad van Commissarissen uit drie leden, terwijl de Raad streeft naar een samenstelling met
vijf commissarissen. De Algemene Vergadering van Aandeelhouders wordt thans in de gelegenheid
gesteld personen aan te bevelen om als lid van de Raad van Commissarissen te worden voorgedragen.
b. Kennisgeving door de Raad van Commissarissen van de voor benoeming voorgedragen persoon
De betrokken ondernemingsraden hebben mevrouw M. Bremer aanbevolen als opvolger van de heer
Schoots. Daarom draagt de Raad van Commissarissen haar voor om te worden benoemd als lid van de
Raad van Commissarissen. De Raad van Commissarissen draagt haar voor omdat zij ervaren is als
toezichthouder in diverse branches variërend van de advocatuur, de industrie tot aan de media en de
culturele sector. Daarnaast heeft mevrouw Bremer ruime ervaring als advocaat en ondernemer en is zij
ervaren met medezeggenschap en de publieke sector. Aldus past zij goed in het juridische profiel dat voor
een onderneming als Oranjewoud van belang is. De voordracht van mevrouw Bremer draagt bij aan de
door de Raad van Commissarissen gewenste evenwichtigere verdeling van de zetels over vrouwen en
mannen. Een kort curriculum vitae van mevrouw Bremer is als bijlage bij deze agenda gevoegd.
c. Benoeming van de door de Raad van Commissarissen voorgedragen persoon (besluit)
Voorgesteld wordt om mevrouw Bremer te benoemen als lid van de Raad van Commissarissen voor een
periode die afloopt op de dag van de eerste algemene vergadering die gehouden wordt nadat vier jaren
zijn verlopen na deze benoeming.
7. Bezoldiging commissarissen (besluit)
Op dit moment ontvangt de voorzitter van de Raad van Commissarissen een vaste vergoeding van €55.000 per
jaar en de overige commissarissen een vaste vergoeding van €43.500 per jaar. Deze vergoedingen zijn gebaseerd
op een beschikbaarheid van 150 uur per jaar voor de voorzitter en een beschikbaarheid van 120 uur per jaar voor
een (gewone) commissaris. De commissarissen ontvangen géén vergoeding over de eerste 10% uren in een
kwartaal boven het voorziene aantal van 37,5 uur per kwartaal voor de voorzitter en 30 uur per kwartaal voor een
(gewone) commissaris, maar wel een vergoeding van €250 per extra aan het commissariaat besteed uur in een
kwartaal boven 110% van het voorziene aantal uren in dat kwartaal.


De vaste jaarvergoeding en de incidentele uurvergoeding zijn vastgesteld in 2022 en in 2023 niet geïndexeerd.
Voorgesteld wordt om deze vergoedingen met terugwerkende kracht per 1 januari 2024 jaarlijks aan te passen op
basis van de wijziging van het jaarprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens
(2015 = 100), zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). De jaarmutatie CPI over 2023
bedroeg 3,8%.
Bij aanvaarding van dit voorstel zullen de vaste jaarvergoeding en de incidentele uurvergoeding met
terugwerkende kracht per 1 januari 2024 met 3,8% worden verhoogd. Dan zal de vaste jaarvergoeding voor de
voorzitter van de Raad van Commissarissen in 2024 €57.090 bedragen en de vaste jaarvergoeding voor de overige
leden van de Raad van Commissarissen €45.153 (per lid) en de incidentele uurvergoeding €260.
8. Rondvraag
9. Sluiting



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL