De uitgeversmaatschappij Côté Maison, een joint-venture van Roularta Media Group en Groupe Express Expansion in Frankrijk, heeft een overeenkomst bereikt met Groupe Figaro omtrent een fusie tussen de magazines Maison Française en Maison Madame Figaro.
Het is de ambitie van Groupe Figaro en van Maison Française om twee prestigieuze merken aan elkaar te koppelen om één groot magazine, gespecialiseerd in huisdecoratie, verder te ontwikkelen op basis van de sterke troeven van de twee titels.
De marktpositie en de notoriteit van Maison Française en Maison Madame Figaro maken van de nieuwe combinatie een topspeler op het vlak van de kwaliteitsbladen, gespecialiseerd in de wereld van decoratie, design, huis en tuin.
Het project zal de steun krijgen van beide groepen.
De titel zal deel uitmaken van de groep Côté Maison, onder leiding van Corine Pitavy.
De directie van de redactie is in handen van Alexandra d'Arnoux en de reclameregie wordt verzorgd door het team van Maison Française.
Het eerste nummer van de nieuwe formule verschijnt in februari 2005. De gecontroleerde netto-verspreiding van Maison Française bedraagt 108.622 exemplaren en die van Maison Madame Figaro 75.023 exemplaren.
|