Meer huismerken in het schap goed voor Wessanens Delicia
Overig advies
11/10/2004 10:33
Meer huismerken bij de supers in het schap, zal Wessanen's dochters goed doen, o.a. Delicia en Dailycer. Beide bedrijven maken huismerken voor de grote "supers" en daar zal meer omzet vandaan komen.
Zo maakte Dailycer vorig jaar een omzet van ca. EUR 320 miljoen in ontbijtgranen onder huismerk.
De A-merken zullen minder schapruimte krijgen en ook een minder prominente plaats in de supers. Daarom is het van CSM een goede zet geweest om de levensmiddelendivisie met A-merken te verkopen en de prijs van ca. EUR 430 miljoen zou nu niet meer gemaakt worden.
Steeds meer fabrikanten van private labels zullen meer vraag krijgen en in het geval Wessanen kan daar eindelijk de wind eens van voor komen.
De beleggers kunnen daarop inspelen.
Beperkte weergave ! Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u
nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt
daarom GRATIS Lid of login
met uw wachtwoord