TMG, Hyves heft sociaal netwerk op

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 31/10/2013 11:20
AMSTERDAM (AFN) - Hyves stopt als sociaal netwerk en gaat zich volledig toeleggen op online gaming. Dat maakte de site, sinds 2010 een volle dochter van Telegraaf Media Groep (TMG), vandaag bekend. De transformatie naar een online gaming portal moet begin december zijn voltooid.

Hyves blijft wel onderdeel uitmaken van TMG. Een woordvoerder van het mediaconcern sloot niet uit dat het besluit kan leiden tot ontslagen. In de nieuwe vorm blijven er ongeveer 10 mensen specifiek actief bij Hyves, waar ten tijde van de overname nog 132 mensen werkten. ,,Maar omdat Hyves binnen TMG is geïntegreerd is een groot aantal werknemers ook voor andere bedrijfsonderdelen actief'', aldus een woordvoerder. De merknaam Hyves blijft bestaan.

Gebruikers van Hyves kunnen in de tweede helft van november een aanvraag indienen om alles wat ze op de site hebben te downloaden.

Afschrijving
Het valt volgens TMG overigens nog te bezien of het bedrijf weer een afschrijving zal moeten doen op Hyves. ,,Dat is natuurlijk afhankelijk van de waarde die wordt toegedicht aan gaming'', aldus de woordvoerder. TMG schreef in 2012 al 36,5 miljoen af op Hyves, op een aankoopprijs van 43,7 miljoen euro.

Hyves was na de oprichting in 2004 enige jaren zeer populair als sociaal netwerk, maar werd na 2010 al snel overvleugeld door Facebook. Sinds 2009 bouwde Hyves ook aan een games community. Hyves Games heeft inmiddels 540.000 unieke bezoekers per maand en is daar mee naar eigen zeggen de grootste online gaming portal van Nederland.

reactie XEA.nl
Wij waren de de AVA van TMG op 25 april j.l., daar maakte de Ad interim CEO Cees v.d. Steijn een goede indruk op ons. Als zoon van een drukker weet hij als geen ander hoe het nu wel en niet moet in de media.
Een nieuwe tijdelijke man kan wat vrijer handelen en snijden en dat laatste doet hij ook. Hij werkt voor een vast bedrag en geen bonus erbij.
Hij wil kortere lijnen, meer aandacht en synergie en er boven opzitten.
De On-line focus zei hij, daar moet het van komen en het tempo van om/overschakkeling bij de TMG moest omhoog, gaat nu te traag.
Nu v.d. Steijn laat er geen "gras" overgroeien.
Hyves heeft goede mensen en weten hoe het "wel en niet" moet op het internet.
Ook wil de TMG terug naar de Binnenstad van Amsterdam en daar zit Hyves. Dus kunnen we daar na reorganisatie mooi intrekken.
Ook zag v.d. Steijn het scoiale media als tijdelijk, de hype is er nog en straks willen de consumenten weer wat anders. Men is niet meer "trouw".
Daarom moet er wat anders met Hyves gebeuren en dat wordt gamming en die keuze kan wel eens goed gaan uitpakken.
Met de verkoop van ProSieben heeft v.d. Steijn geld voldoende en kan hij zijn plan uitvoeren.
Een nieuwe bezem doet wonderen.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL