Strukton, start tweede fase vernieuwing spoorlijn Söderås.+ Vernieuwing 10 km spoor tussen Herfte aansluiting en Mariënberg

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 04/07/2014 11:26
Strukton Rail gaat in opdracht van de Zweedse spoorbeheerder Trafikverket van start met de vernieuwing van de Söderås-spoorlijn in het Zweedse Skåne. Het grootste deel van het werk vindt plaats in 2015. De voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van toegangswegen langs de spoorlijn gaan al in augustus 2014 van start.
De opdracht van Strukton betreft de tweede fase van een omvangrijke vernieuwing en reconstructie in drie fasen, die tot doel heeft de overwegen te beveiligen en de spoorwegcapaciteit te verhogen voor snellere en zwaardere treinen. Na voltooiing van de derde fase kunnen er meer passagierstreinen rijden op de Söderås-lijn en is er een betere treinverbinding met de grote steden in de regio. Al na de tweede fase kan het aantal goederentreinen door het bergachtige gebied in Hallandsåsen toenemen. Het project is belangrijk voor de regionale groei op korte en lange termijn.

Op 18 juni 2014 gaf de Zweedse minister van Infrastructuur, Catharina Elmsäter-Svärd, op het station van Billesholm het officiële startsein voor het project. Ze werd vergezeld door vertegenwoordigers van Strukton Rail, Trafikverket en de gemeente Bjuv. Ondanks het regenachtige weer werd de openingsplechtigheid druk bezocht door omwonenden die graag meer te weten wilden komen over de planning en oplevering van het project. Het project zal grote gevolgen hebben voor de omwonenden en de directe omgeving, zowel tijdens het project als erna, wanneer het vernieuwde spoor gereed is voor meer, zwaardere en snellere treinen.

Werkzaamheden Strukton Rail
. Installatie van een nieuw seinhuis voor de bediening van de seinen en wissels langs de gehele Söderås-lijn
. Vervanging van onbewaakte overwegen door beveiligde overwegen
. Vernieuwing van de spoorstaven en ballast; aanleg van nieuw spoor tussen Åstorp en Teckomatorp
. Bouw van een voetgangers- en fietserstunnel onder de spoorlijn in Billesholm
. Renovatie van het spoorwegemplacement in Billesholm, met inbegrip van de uitbreiding van enkelspoor naar dubbelspoor. Dit onderdeel is tevens een voorbereiding op fase 3, waarin Billesholm een nieuw station krijgt
. Bouw van een spoorbrug in Källs-Nöbbelöv
. Bekabeling langs de gehele spoorlijn

reactie XEA.nl
De stroom van werken houdt niet op en toch wordt de prijs van de laatste aandelen gedrukt!
RaRa hoe kan dat? Het aandeel Strukton zou met een beursnotering best eens voor EUR 12 nog niet eens hoog geprijsd zijn.
De prijs Antea groep(Lees het oude Oranjewoud) is inclusief Strukton slexchts EUR 5,50 waard.

Kom op vrijdag 11 juli kijken naar spectaculaire werkzaamheden voor de Natuurbrug Laarderhoogt
04 juli 2014
In opdracht van Rijkswaterstaat plaatst aannemerscombinatie Strukton Infratechnieken/Ooms Construction in de nachten van vrijdag 11 juli en zaterdag 12 juli 25 liggers voor de Natuurbrug Laarderhoogt.

In negen dagen tijd vernieuwt Strukton Rail vanaf zaterdag 5 juli a.s. tien kilometer spoor tussen Herfte aanlsuiting en Mariënberg. Naast de spoorstaven, dwarsliggers en de ballast vernieuwt Strukton zes overwegen. Het werk vindt plaats in opdracht van ProRail en is onderdeel van een groter plan, waarin 25 kilometer spoor op het traject Zwolle - Emmen wordt vervangen.

De werkzaamheden zijn nodig om het spoor goed in conditie te houden. Tijdens de vernieuwingswerkzaamheden zal er hinder zijn voor reizigers en omwonenden. Reizigers krijgen te maken met extra reistijd en overwegen worden langer dan normaal tijdelijk afgesloten. Om de hinder voor de reizigers minimaal te houden, vindt de grote vernieuwing plaats in vakantietijd.

Groot materieel
Strukton zet voor de vernieuwing modern materieel in, waaronder de kettinghor en de vernieuwingstrein. De vernieuwingstrein is net op tijd terug uit Zweden, waar hij is ingezet voor de vernieuwing van het spoor tussen Borlänge en Storvak. De vernieuwingstrein vervangt volautomatisch de dwarsliggers en spoorstaven. De kettinghor graaft de oude ballast onder dwarsliggers weg en transporteert deze naar een zeef. In de zeef wordt het bruikbare materiaal eruit gezeefd. De bruikbare ballast wordt teruggebracht in het spoor. Het overige materiaal wordt via het spoor afgevoerd in MFS wagens.

De spoorvernieuwing is onderdeel van een groter plan, waarin vijfentwintig kilometer spoor op het traject Zwolle-Emmen wordt vervangen.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL