BLUE FOX HALFJAARCIJFERS 2009

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 31/08/2009 08:00
Vianen, 31 augustus 2009
Hoofdpunten halfjaarcijfers 2009
· Nettoresultaat € 1,5 miljoen negatief in het eerste halfjaar 2009, in vergelijking met een verlies van € 4,1 miljoen in dezelfde periode vorig jaar dat hoofdzakelijk werd gerealiseerd door het boekverlies op de verkoop van Porini in 2008
· Bedrijfsresultaat € 1,4 miljoen negatief door afnemende vraag naar nieuwe software (H1 2008 € 0, 3 miljoen negatief)
· Blijvend moeilijke marktomstandigheden resulteren in aanhoudende omzetdaling in eerste halfjaar 2009
· Verstevigde kapitaalstructuur door succesvolle aandelenemissie maakt implementatie van groeistrategie mogelijk
· Introductie van nieuwe online productlijn ‘Loft™’ in september 2009

Kengetallen H1 2009
(x € 1 miljoen tenzij anders vermeld) H1 2009 H1 2008 aangepast*
Netto omzet 3,9 5,1
Bruto resultaat 3,7 4,8
Bedrijfsresultaat (verlies) (1,4) (0,3)
Netto resultaat (verlies) (1,5) (4,1)
Kasstroom (1,2) (0,1)
Resultaat per aandeel (€) (0,24) (0,93)

30 juni 2009 31 december 2008
Solvabiliteit 32,1% 27,9%*

* De vergelijkende cijfers zijn aangepast om de activiteiten van Porini uit het eerste kwartaal van 2008 te verwijderen. Het operationele verlies en de verkoop van Porini zijn geclassificeerd als ‘Discontinued Operations’ in het financiële overzicht.

Gang van zaken eerste helft 2009

In de eerste helft van 2009 heeft Blue Fox Enterprises (BFE) de focus gelegd op de wederopbouw van de onderneming en de uitvoering van het nieuwe businessplan voor de hoofdactiviteit NedGraphics. Het plan is gericht op de realisatie van structurele omzetverbetering en de invoering van efficiëntieverbetering van de organisatie in de komende 3 jaar. De verworven positie van NedGraphics als product- en marktleider zal in haar marktsegment worden behouden en uitgebreid en daarnaast zullen aanpalende afzetmarkten betreden worden. Het eerste halfjaar is een uitdagende periode geweest voor de Mode & Textiel industrie. In het eerste halfjaar heeft BFE te maken gekregen met budgetverlagingen en het uitstellen van besluiten bij veel klanten wat een omzetdaling tot gevolg heeft gehad.

BFE bekleedt middels NedGraphics al jaren een leidende positie voor CAD/CAM software in de textiel- en mode-industrie. De aanwezige kennis en ervaring worden aangewend om de leiderschapspositie te behouden en daarnaast nieuwe markten te betreden. Het meerjarige businessplan van de onderneming is gebouwd rondom de “NedGraphics Value Triangle”. Belangrijk onderdeel hiervan zijn plannen voor structurele verhoging van de omzet en het betreden van nieuwe markten. Om deze strategie te kunnen implementeren was versteviging van de kapitaalstructuur benodigd. In juni heeft BFE dit kunnen realiseren door een aandelenemissie.Tevens is met de financier een optie tot conversie van een deel van de kredietfaciliteit overeengekomen.Tijdens de op 20 juli 2009 gehouden Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) zijn deze besluiten goedgekeurd.

Om verder te bouwen op de kerncompetenties van de onderneming is de introductie van nieuwe (online) producten op bestaande en nieuwe markten gepland. Onder de naam ‘Loft™’ zullen de eerste producten in september van dit jaar voor een nieuwe klantgroep worden gepresenteerd. Daarnaast zal een online “go-to-market strategy” worden ingezet waarbij ook de consument wordt betrokken.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL