Omzetcijfers Laurus eerste halfjaar 2006 (week 1-24)

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 04/07/2006 10:45
Verdere verbetering gezamenlijke identieke omzet
• ‘Gerefreshte’ zelfstandig ondernemers Super de Boer op marktgroei
De gezamenlijke identieke consumentenomzet van de Laurus-formules is in het
eerste halfjaar van 2006 verder verbeterd, maar is nog niet op het niveau van de marktgroei.
De opwaartse trend manifesteerde zich het meest bij de zelfstandig ondernemers
van Super de Boer, die 1,8% groeiden. De Super de Boer-ondernemers die hun
winkel moderniseerden in het kader van operatie Refresh zagen hun identieke
omzet met 2,9% groeien. Deze ondernemers presteerden daarmee conform de
marktgroei zoals die zich in het eerste halfjaar in de Nederlandse
supermarktbranche voordeed. De omzetprestatie van Super de Boer werd gedrukt
door de eigen winkels, die in het eerste halfjaar met een daling van 0,8% nog een negatieve identieke-omzetontwikkeling lieten zien. Dit zorgde ervoor dat de
identieke-omzetontwikkeling van Super de Boer totaal (zelfstandig ondernemers en eigen winkels) op een stijging van 0,6% uitkomt.
De gezamenlijke identieke consumentenomzet van de Laurus-formules laat in het
eerste halfjaar van 2006 met een daling van 1,1% een verbetering zien ten
opzichte van het eerste halfjaar van 2005, toen de daling nog 8,8% bedroeg. Dat
het cijfer over het eerste halfjaar niettemin nog negatief is, moet voor het grootste deel op het conto van Edah worden geschreven. Konmar zit weer op een index hoger dan 100.

Tweede kwartaal beter
Overigens was de ontwikkeling in het tweede kwartaal beter dan die in het eerste kwartaal. Dit geldt zowel voor de identieke omzet van Super de Boer (zelfstandig ondernemers en eigen winkels) als voor de gezamenlijke identieke
consumentenomzet. Dat neemt niet weg dat er ook in 2006 sprake is van
margedruk.

Super de Boer
De verbetering van de identieke omzet van Super de Boer is vooral het gevolg van een stijging van het volume.
Voor de eigen winkels is een beleid in gang gezet van operationele verbeteringen en het structureel afstoten van winkels met een marginaal toekomstperspectief.
Voor 2006 zet Super de Boer in op een verdere verbetering van de identieke omzet en een verbetering van de operationele marge.
Super de Boer gaat door met moderniseren. Bemoedigend in dit verband is de
positieve ontwikkeling van filiaal Hardenberg, dat op 6 april dit jaar openging en de volgende stap in moderniseringsoperatie Refresh vertegenwoordigt.

Omzet eerste halfjaar 2006 (week 1 t/m 24)
• In het eerste halfjaar van 2006 daalde de gezamenlijke identieke
consumentenomzet van Edah, Konmar en Super de Boer met 1,1% ten
opzichte van het eerste halfjaar van 2005.
• Bij de zelfstandig ondernemers van Super de Boer groeide de identieke omzet
met 1,8%, bij de eigen winkels van Super de Boer was de identiekeomzetontwikkeling
-0,8%. Super de Boer kwam in totaal op een stijging van 0,6%.
• Laurus realiseerde in het eerste halfjaar een netto-omzet van € 1.385 miljoen
(eerste halfjaar 2005: € 1.434 miljoen).
• De consumentenomzet over het eerste halfjaar bedroeg € 1.659 miljoen
(eerste halfjaar 2005: € 1.713 miljoen).



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL