FrieslandCampina in top 3 van Nederlandse bedrijven met beste reputatie

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 09/03/2023 15:29
FrieslandCampina is dit jaar op de derde plaats geëindigd in de Top 30 van bedrijven in Nederland met de beste reputatie.
FrieslandCampina is daarmee het hoogst genoteerde voedingsmiddelenbedrijf, boven bedrijven zoals Heineken (5) en Unilever (22) en retailers zoals Jumbo (9) en AholdDelhaize (10). Nummer 1 was ASML, gevolgd door Philips op nummer 2. Vorig jaar eindigde FrieslandCampina op de vierde plaats in de top 30. Gerenommeerd, internationaal reputatie-onderzoeksbedrijf RepTrak heeft de Top 30 op 8 maart bekendgemaakt.
“Als producent van bekende consumenten-merkartikelen is een sterke reputatie enorm belangrijk voor ons. Onze bedrijfsnaam staat immers op de verpakking en daardoor op de eettafel bij miljoenen mensen, elke dag weer”, zegt Directeur Corporate Communicatie John-Paul Schuirink. “Onderzoek laat zien dat bedrijven met een sterke reputatie daar voordeel van hebben in onder andere het aantrekken van personeel en kapitaal, maar ook dat mensen vaker een product kopen van een bedrijf met een goede reputatie en deze producten ook eerder aan anderen aanbevelen. En dat een bedrijf met een sterke reputatie ook meer crisisbestendig is.

Ik ben trots dat we onze top 5-positie hebben behouden en dat we in de 2023 ranking zelfs een plaats zijn gestegen naar nummer 3. En dat in een uitdagende tijd voor de zuivelsector en daarmee dus ook voor FrieslandCampina. Als we kijken naar de resultaten van ons reputatie-onderzoek zien we dat in 2022 met name de publicatie en uitvoering van ons klimaatplan en de (social) media-campagne rondom de “A New Day” jubileumfilm een positieve invloed hebben gehad op hoe mensen ons zien en dus op de reputatie van FrieslandCampina.

De reputatie van FrieslandCampina bepalen we samen, zo’n 15.000 leden-melkveehouders en bijna 22.000 medewerkers, met alles wat we doen (en juist niet doen). Deze mooie nummer-3 positie, als hoogst genoteerd voedingsmiddelenbedrijf, is dus een groot compliment voor ons allemaal en een aanmoediging om door te blijven gaan met de verduurzaming en het toekomstbestendig maken van onze mooie coöperatie en onderneming.”

RepTrak maakt bij de vaststelling van de Top 30 gebruik van het reputatiemodel van professor Cees van Riel (emeritus hoogleraar communicatie van de Erasmus Universiteit in Rotterdam), een model dat is onderbouwd met decennia aan wetenschappelijk onderzoek naar reputaties en communicatie. Dit model werkt met 7 reputatiedrijvers waarop een organisatie beoordeeld wordt door het algemene, geïnformeerde publiek: producten en diensten, innovatie, leiderschap, maatschappelijk gedrag, governance, werkgeverschap en resultaten. De onafhankelijk gemeten scores op al deze elementen vormen samen de reputatiescore van een bedrijf aan de hand waarvan de Top 30 voor het jaar wordt bepaald.
ga voor meer naar.
https://www.frieslandcampina.com/nl/nieuws/frieslandcampina-in-top-3-van-nederlandse-bedrijven-met-beste-reputatie-2/



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL