Gemalto introduceert IoT-oplossing om slimme apparaten in realtime te monitoren

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 11/02/2016 07:16
Amsterdam, 11 februari 2016 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), de wereldleider in digitale beveiliging, kondigt de introductie aan van haar LinqUs IoT Quality of Service (QoS) software, een allesomvattende oplossing die mobiele operators in staat stelt de mobiele QoS van slimme objecten in realtime te monitoren. Dit garandeert de meest betrouwbare connectiviteit. Dit is essentieel voor elke succesvolle Internet of Things- en M2M-toepassing. De LinqUs IoT Quality of Service biedt directe netwerkstatus en -analyse en brengt elk probleem onmiddellijk onder de aandacht ondersteund door een grote hoeveelheid gegevens die rechtstreeks beschikbaar en toegankelijk zijn.

De LinqUs IoT Quality of Service van Gemalto is uitermate geschikt voor een verscheidenheid aan doeleinden voor onder meer de automobielbranche, fleetmanagement, innovatieve elektriciteitsoplossingen (smart grid), alarminstallaties en met internet verbonden PoS-applicaties. Mobiele operators kunnen hun klanten, apparaatfabrikanten en serviceproviders, duidelijke zichtbaarheid bieden van de netwerk- en connectiviteitsprestaties; dit helpt bij Service Level Agreements en biedt klanten een zeer effectieve mogelijkheid om zich te differentiëren.

LinqUs IoT Quality of Service kan worden geïmplementeerd op de vestigingen van operators, of in de cloud voor volledig aan Gemalto uitbesteed management. Realtime data wordt verzameld via IoT QoS-clients die in het apparaat zijn ingesloten. Alle door LinqUs IoT QoS verzamelde informatie is beschikbaar via op maat gemaakte dashboards met metingen voor Advanced Analytics, Klantenservice en Service Level Agreement. Deze bieden een totaaloverzicht van de connetiviteitsstatus van een volledige fleet van apparaten, allesomvattende rapportagefuncties en kaartweergaven.

"Betrouwbare connectiviteit is fundamenteel voor elke succesvolle investering in de IoT-sector," volgens David Buhan, Senior Vice-President van mobiele abonnementsservices van Gemalto. "Uit recent onderzoek bleek dat 90%¹ van de operators van mening is dat ze de klantervaringen meer moeten monitoren ten behoeve van de uitbreiding van IoT-services. Met de LinqUs IoT Quality of Service beschikken ze over het ideale hulpprogramma voor het analyseren van prestaties, demonstreren van hun mogelijkheden en het leveren van een uitmuntende service aan hun klanten."

Op het Mobile World Congress 2016 (Hall 5, Stand 5A80) demonstreert Gemalto remote monitoring in realtime van het nieuwe LinqUs IoT QoS-platform.

¹Jaarlijks industrieonderzoek 2016 van Telecoms.com: 91,2% van respondenten was het eens met de stelling: "We moeten de monitoring van de klantervaring verder uitbreiden dan de traditionele services ten behoeve van IoT-services."



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL