Beknopt verslag AVA KLM

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 20/04/2004 05:49
Om 14.00 uur opende de heer Maljers de vergadering en nam de gebruikelijke stukken door, aanwezig 28,3 miljoen aandelen van het totaal 72,7 miljoen.
De Heer van Wijk krijgt het woord en geen tekst en uitleg over het bod Air France en wat er aan vooraf is gegaan.
Wij staan aan de vooravond na de oprichting haast 85 jaar geleden, om met de Air France samen te gaan. Een fusie.
Waarom deze stap? Waarom nu? en Waarom Air France?
KLM heeft er nooit een geheim van gemaakt zich sterk te willen maken met een Europese partner. Van Wijk zag "One Group - Two Airlines voor zich.
Alles had te maken met de situatie waarin de KLM en de andere vliegmijen in terecht waren gekomen, door 11 sept., Irak en SARS. Daarna vertelde de heer Ruijter de financiele kant.
Beide heren kwamen slecht uit de "verf".
Maar wij willen ons meer op de vragen (goede) een antwoorden richten.
Er kwamen vragen, over de waarde en de "stille reserves" van beide partijen. Van de KLM was eigenlijk alles bekend of werden niet medegedeeld. Extra waarden grond en gebouwen, pensioenen etc. Van de AIR France bleef vrijwel alles in het duister. Die hoefden dus niet met de "billen bloot"!
Concusie, KLM gaat geen fusie aan, maar "wordt gewoon" overgenomen tegen een te laag bod!
Ook de vraag. hoeveel aanmeldingen zijn eral? Werd gezegd, dat weten wij niet, dat komt pas op de laatste dag, want je kan je stukken nog voor die dag terugtrekken. Dit is niet gebruikelijk! Dat terugtrekken en daar hebben wij ook een spoed email naar de KLM gestuurd. Daarin hebben wij nogmaals gevraagd of dat wel juist is en anders dit middels een persbericht te herroepen.
Ons probleem was, de genomen beurskoers als waarde bepaling van het bod. Dit hebben wij ook gezegd en gaven het voorbeeld van KLM en AIR France. Air France zat in de "Ere divisie" van de beurs te Parijs en KLM hier niet, die zit in de Midkap. Hierdoor en andere zaken werd en minder gehandeld in de aandelen van KLM en dat was de oorzaak van de lagere koers van het aandeel KLM.In de Ere divisie zit je in het "mandje" en dan moeten er ook stukken KLM gekocht worden! Daar gaf de heer van Wijk ons ook gelijk in en op vragen van de VEB en andere vragenstellers, bleef de directie vaag en gaf geen antwoord. Of konden daar geen antwoord op geven.
Wij hebben "geen" goed gevoel van het management overgehouden!
De verzorging was prima, maar waar wij voorkwamen was minder.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL