Imtech start veiligheidscampagne: 'Doe het veilig.. of doe het niet!'

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 10/11/2003 11:51
Imtech N.V. (technische dienstverlening in Europa) is onlangs gestart met een Imtech-brede veiligheidscampagne.
Doelstelling is door middel van een integrale en herkenbare veiligheidsactie de noodzaak tot veilig werken binnen de totale Imtech-organisatie verder te benadrukken en de persoonlijke betrokkenheid en het eigen veiligheidsverantwoordelijkheid van medewerkers te optimaliseren. Mede onder invloed van de campagne, die plaatsvindt in de periode van november 2003 tot en met november 2004, streeft Imtech ernaar het aantal ongevallen tot nul terug te brengen.
Als technische dienstverlener heeft Imtech veiligheid hoog in haar vaandel staan. VCA* en VCA** gecertificeerde procedures, alsmede ISO 9001-certificaten staan garant voor een uiterst nauwkeurige en vooral veilige uitvoering van de werkzaamheden.
Door middel van veiligheidsaudits door het management en de eigen gecertificeerde Imtech-Arbodienst wordt bovendien naar continue verbetering van de veiligheidsprestaties gestreefd. De ongevallenfrequentie van de diverse Imtech-bedrijven is dan ook laag.
Naast de formele en procedurele kant van veilig werken, is veiligheid naar de mening van Imtech echter ook een kwestie van cultuur en persoonlijke betrokkenheid.
Juist dit kenmerkt de attitude en veiligheidsperformance van Imtech. Teneinde de veiligheidsmaatstaven naar een nog hoger niveau te tillen, start Imtech binnenkort met een twaalf maanden durende veiligheidscampagne. Deze campagne bestaat uit de volgende geïntegreerde acties rondom het thema veiligheid:
Veiligheidsposters op werkplekken, keten en kantoren;
E-mails van deze posters in combinatie met veiligheidsleaflets met concrete aanbevelingen voor veilig werken in de praktijk voor alle medewerkers;
Artikelen over veiligheid in de het corporate personeelsblad 'Imtecher' en in de personeelsbladen van de diverse Imtech-divisies; Aandacht voor veilig werken op het Imtech-intranet;
Extra aandacht voor veiligheid in het managementoverleg op alle niveaus in de organisatie;
Toolbox-meetingen op de werkvloer, waarbij de veiligheidsthema's die in de campagne centraal staan behandeld worden;
Toezending van posters en veiligheidsleaflets aan opdrachtgevers van Imtech, voorzover dit voor hen relevant is.
Een actie van de Imtech-Arbodienst ter perfectionering van de V&G-plannen (plannen voor Veiligheid & Gezondheid) op de in voorbereiding en uitvoering zijnde projecten.
Het centrale thema van de veiligheidscampagne luidt: 'Doe het veilig.. of doe het niet!' Voor deze slogan is een speciaal veiligheidslogo ontwikkeld. Binnen dit hoofdthema is er aandacht voor de volgende specifieke veiligheidssituaties:
STOP als je het niet vertrouwt;
Veilig van en naar je werk;
Bezinnen voor beginnen;
Opgeruimd werkt veilig;
Gevaarlijke situaties melden;
Veilig, ook in je eigen tijd.
Elk veiligheidsthema wordt gevisualiseerd aan de hand van een aantal herkenbare veiligheidssymbolen, zoals bijvoorbeeld een stopbord, een gevarendriehoek of een uitroepteken.
Als kick-off voor de campagne vindt in het personeelsblad 'Imtecher' een interview over veiligheid plaats met voorzitter van de Raad van Bestuur van Imtech N.V. en één van de leden van de Imtech-Directieraad die veiligheid in zijn portefeuille heeft. Bovendien ontvangt elke medewerker een speciaal pleisterdoosje met hierop het veiligheidslogo en alle veiligheidssymbolen
Dr. ir. R.J.A. (René) van der Bruggen, voorzitter Raad van Bestuur van Imtech: 'Natuurlijk voldoen de Imtech-bedrijven aan de hoogste eisen ten aanzien van kwaliteit, veiligheid, gezondheid en milieu. Alle benodigde veiligheidscertificaten en ISO-kwaliteitsstandaarden zijn aanwezig. Maar nog belangrijker is dat Imtech-medewerkers zich veiligheid 'eigen' maken.
Wij zijn er niet ontevreden over dat de ongevallenfrequentie binnen Imtech laag is, maar elk ongeval is er één teveel. We hebben een 'zero target'. De veiligheidscampagne moet deze ambitieuze doelstelling realiseerbaar maken.'
Goede reklame van Imtech (red.).



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL