VERKOOP CSM ZOETWAREN AAN CVC CAPITAL PARTNERS DEFINITIEF

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 02/03/2005 07:28
CSM maakt bekend definitieve overeenstemming te hebben bereikt
met CVC Capital Partners over de verkoop van de divisie CSM Sugar Confectionery. De consultatieprocedures met werknemersorganisaties en het vertegenwoordigend overleg zijn voltooid. De mededingingsautoriteit van de Europese Unie in Brussel heeft de transactie goedgekeurd.
De overdracht zal plaatsvinden op 7 maart aanstaande. De verkoopprijs bedraagt EUR 850 miljoen. De definitieve koopprijs zal worden vastgesteld aan de hand van de balans per overdrachtsdatum.
CSM Sugar Confectionery heeft een jaarlijkse omzet van EUR 750 miljoen en circa 4300 medewerkers. De divisie is met zes werkmaatschappijen actief in verschillende Europese landen en Azië en heeft sterke merken zoals Läkerol, Dietorelle, Malaco, RedBand, Sportlife, Jenkki en Lutti.
De verkoop van de zoetwarendivisie is een belangrijke stap in de strategie van CSM zich te concentreren op haar business-to-business activiteiten in de markten voor bakkerijproducten en voedingsingrediënten. Om verder te kunnen groeien, ook in de vorm van nieuwe producten, klanten en geografische markten, brengt CSM focus aan in de portfolio. Hierdoor kan versnelde groei
worden gerealiseerd in Biochemicals en tevens de winstgevendheid van Bakery Supplies verder worden verbeterd.
CSM zal de middelen uit de verkoop onder meer aanwenden ter aflossing van schuld en mogelijk voor inkoop van eigen aandelen.
CSM kondigde de verkoop van Sugar Confectionery aan op 16 december 2004.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL