Unilever en CSM staan bij de analisten in de verkoop, want de groei is eruit en er is margedruk. Wij spreken van valuta-druk, want vergeet niet "eten zal de mens altijd", zolang het betaalbaar is.
CSM heeft erg last van de daling van de USA$ en Unilever heeft ook nog eens margedruk, maar dat zijn "tijdelijke" verschijnsels. CSM heeft de levensmiddelen op een goed tijdstip verkocht en een goede prijs gekregen ca. EUR 430 miljoen en daar kunnen leuke dingen meegedaan worden. De heer Vink zei ook; "het geld brandt niet in de portemonnaie". De overname van Beiersdorf is gunstig uitgevallen voor Unilever en dat is een mooie meenemer.
Unilever en CSM hebben goede plaatsen in de schappen bij de supermarkten en als CSM de snoepwaren verder gaat uitbreiden, want er zitten betere marges op, dan zal bij een herstel van de USA dollar, ook de winst sneller terugkomen bij CSM.
Misschien dat de financiele man Hendriks nog een "slimme" oplossing weet, voor het valuta-probleem?
Wij van de redactie zien juist in deze tijd, goede instap momenten voor beide fondsen, k/w voor Unilever van ca. 12 en CSM van ca. 7, vinden wij aan de lage kant.