CSM hecht er grote waarde aan dat alle CSM bedrijven en medewerkers bij hun bedrijfsgebonden activiteiten uitgaan van dezelfde kernwaarden.
Dit zijn de volgende vier kernwaarden:
- Het streven naar voortdurende verbetering
- Stakeholder gedreven zijn
- Het bevorderen van ondernemerschap
- Openheid
De belangrijkste ontwikkelingen in boekjaar 1999-2000
De nettowinst nam toe met 19,6% tot euro 150,1 miljoen en de winst per aandeel met 18,2% tot euro 1,82. De netto-omzet steeg met 23,9% tot euro 2,7 miljard; het bedrijfsresultaat nam toe met 23% tot euro 229,8 miljoen.
Met ingang van het lopende boekjaar zal de bij acquisities betaalde goodwill worden geactiveerd en over 20 jaar worden afgeschreven. CSM is overigens van mening dat de nettowinst voor afschrijving van goodwill een betere indicatie geeft van de performance van CSM dan de nettowinst na afschrijving van goodwill.
Voor het dividendbeleid zal uitsluitend rekening worden gehouden met de ontwikkeling van de nettowinst voor afschrijving van goodwill.
CSM heeft als doelstelling :een groei van de nettowinst met ten minste gemiddeld 10% per jaar. En als uitgangspunt: bijdrage aan duurzaamheid en bescherming milieu.
Bron: CSM jaarverslag 1999/2000