Netto operationeel resultaat neemt 5% toe tot € 167 miljoen
Eigen vermogen groeit met € 666 miljoen tot € 4,6 miljard
Interim dividend van € 0,40 per gewoon aandeel
Wettelijke solvabiliteit 178%, BIS ratio Delta Lloyd Bank 12,2%
IFRS resultaat voor belastingen € 1.069 miljoen (H1 2009: € 379 miljoen), en na belastingen € 767 miljoen (H1 2009: € 211 miljoen), door goede beleggingsresultaten in volatiele markt
Premie-inkomen groeit autonoom met 5% tot € 2.892 miljoen
Levenbedrijf België succesvol: groei van 48% in premie-inkomen
Ruime verdubbeling netto instroom nieuw geld: € 825 miljoen (H1 2009: € 345 miljoen)
Banksparen: groei van tegoeden zet door (+78% ten opzichte van ultimo 2009)
Aanscherping strategie en vereenvoudiging structuur
Vereenvoudiging levert € 100 miljoen additionele kostenbesparing in 2011-2012
Aangescherpt consumentenbeleid met nog meer focus op klantbelang succesvol
Delta Lloyd Groep heeft een goed halfjaar achter de rug. De belangrijkste doelstellingen zijn behaald en vooral de groei van het eigen vermogen met 17% is een bewijs van de sterke, zelfstandige financiële positie van Delta Lloyd Groep. Klanten kiezen steeds vaker voor bankspaarproducten: het spaartegoed is fors gegroeid tot € 529 miljoen. Ook het premievolume in leven en schade is gegroeid ten opzichte van dezelfde periode in 2009. België is voor leven een belangrijke markt; het premie-inkomen nam met 48% toe. In lijn met de solide ontwikkelingen keert de Groep een interim dividend uit van € 0,40 per gewoon aandeel.
Bestuursvoorzitter Niek Hoek:
"De eerste zes maanden van dit jaar zijn goed verlopen. Het IFRS nettoresultaat is hoog, maar blijft een erg volatiele graadmeter. Wij meten onze prestaties daarom vooral af aan de groei van het eigen vermogen en de groei in ons operationeel resultaat. Wij komen onze belofte aan aandeelhouders na om gebaseerd op dit goede operationeel resultaat en een gezonde solvabiliteit een stabiel dividend uit te keren. Dit bevestigt onze stevige positie in de markt van financiële dienstverleners. In de komende maanden zullen we vanuit onze aangescherpte strategie hard werken aan een nog betere dienstverlening aan onze klanten. Door de organisatie te vereenvoudigen, door een verdere verbetering van processen, producten, communicatie en een structurele kostenverlaging. Dit helpt ons onze strategie uit te voeren, en onze klanten te voorzien van transparante en betrouwbare diensten en producten die passen in deze tijd."
Lees meer over posities veranderingen bij Delta Lloyd op
http://www.deltalloydgroep.com/dl/web/DLGPersbericht.htm?&item=201008%2F1435925