Goed eerste halfjaar voor Accell Group

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 21/07/2005 08:28
Accell Group maakt vandaag bekend dat het in de eerste jaarhelft 2005 wederom de omzet en het resultaat heeft verbeterd. De omzet in de eerste zes maanden van 2005 steeg met 5% tot EUR 213,8 miljoen ten opzicht van het eerste halfjaar 2004 (EUR 204,3 miljoen). Een goede verkoopmix met een hogere marge hebben gezorgd voor de stijging van de nettowinst met 26% tot EUR 9,6 miljoen ten opzichte van het eerste halfjaar 2004 (EUR 7,6 miljoen). De winst per aandeel kwam uit op EUR 1,10, een stijging van 22% (1e helft 2004: EUR 0,90).

René Takens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Accell Group: "Opnieuw zijn we er in geslaagd onze resultaten in het eerste halfjaar significant te verbeteren. De autonome omzet bleef op het zelfde niveau als in de eerste helft van 2004. Gezien het hoge niveau van de verkopen in die periode en het gegeven dat de consumenten terughoudend blijven om geld uit te geven blijkt dat het vasthouden aan onze strategie succes oplevert. We hebben deze jaarhelft bewust de keuze gemaakt voor rendement ten koste van de lagere prijssegmenten. Dit verlies van omzet is gecompenseerd door de groei van ons kernsegment, dat gemiddeld hoger gepositioneerd is. Door de aandacht te blijven richten op innovatie en productontwikkeling, maar ook op uitrusting en service kunnen we met onze merken nu en in de toekomst optimaal in blijven spelen op de wensen van de kritische consumenten en de eisen die zij stellen aan de moderne fiets, fitnessapparatuur en het gebruik ervan. Hiermee zijn we bij uitstek gepositioneerd om ook in de toekomst te profiteren van de duurzame trend naar ‘gezonder leven en meer bewegen’".

Belangrijke ontwikkelingen eerste helft 2005
Het afgelopen halfjaar groeide de omzet door consolidatie van acquisities, gepleegd in de tweede helft van 2004. Autonoom lag de omzet van Accell Group op hetzelfde niveau als in het sterke eerste halfjaar van 2004.

Accell Group positioneert haar merken in de midden en hogere segmenten van de markt. Een belangrijk onderdeel van de strategie is de nauwe samenwerking met dealers omdat zij de onderscheidende voordelen van de producten vertalen naar de consument. Het streven om zo dicht mogelijk bij de markt te opereren was ook in de 1e helft van 2005 de basis voor het succes van Accell Group. Het blijkt dat innovatieve en onderscheidende producten, gedreven door het bieden van meerwaarde (comfort, design, veiligheid en duurzaamheid) grote groepen consumenten blijft aanspreken. Door de focus op rendement bleef de afzet in de lagere prijssegmenten achter, met als gevolg dat er in het eerste halfjaar in totaal minder fietsen werden verkocht dan in de vergelijkbare periode vorig jaar. De gemiddelde prijs van de door Accell Group verkochte fietsen lag echter hoger. Dit werd onder meer bewerkstelligd door een aanhoudend sterke vraag naar de elektrisch aangedreven Sparta ION (Fiets van het Jaar 2004). Op basis van deze ontwikkelingen steeg de bruto marge en konden de resultaten verder verbeteren.

De handelsactiviteiten in fietsonderdelen & accessoires lieten eveneens een omzetgroei zien, zowel autonoom als door de consolidatie van Julius Holz in Duitsland, wat inmiddels samengevoegd is met Wiener Bike Parts. Het realiseren van synergie tussen de bedrijven in dit marktsegment verloopt volgens plan en zal in de nabije toekomst de ontwikkeling van omzet en resultaat positief beïnvloeden.

De omzet van de fitnessactiviteiten toonde een positieve ontwikkeling. De verwerving en opzet van nieuwe eigen verkooporganisaties in belangrijke afzetmarkten als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Noord Amerika leverden daar een belangrijke bijdrage aan. De nieuwe collecties van de merken Tunturi en Bremshey worden door de markt positief ontvangen, een belangrijke steun voor de ambitie van Accell Group om de activiteiten in dit marktsegment stevig uit te bouwen.

Vooruitzichten
Het vertrouwen onder consumenten in de economie is onveranderd matig. Voor de tweede helft van 2005 gaat Accell Group uit van ongeveer gelijkblijvende marktomstandigheden. Accell Group blijft zich richten op het bieden van meerwaarde aan consumenten met kwalitatief hoogwaardige en herkenbare producten. De aandacht voor het uitbouwen van de sterke merkenportfolio en de gerichte marketing naar consumenten en dealers zijn daarbij van essentieel belang. Naast het werken aan autonome groei wordt actief gezocht naar mogelijke acquisities op het gebied van fietsen, fietsonderdelen en –accessoires en fitnessapparatuur.

Om waarde te blijven creëren zijn voortdurend strikte kostenbeheersing, voorraadbeheer, portfoliomanagement en verdere benutting van synergievoordelen in combinatie met verdere schaalvergroting noodzakelijk.

Op basis van bovenstaande uitgangspunten zijn de vooruitzichten voor Accell Group voor het hele jaar wederom positief. Accell Group verwacht voor geheel 2005 een stijging van de winst per aandeel van circa 10%.






Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL