Het "ongebaande pad" schrijft Wessanen op het jaarverslag 2005.
Producten: hoogwaardig, authentiek, natuurlijk en biologisch.
Wessanen lijkt het te treffen, want de vraag naar "gezond voedsel" lijkt steeds meer te worden. Het besef van "weet wat je eet", slaat aan!
Wat schrijft Wessanen in het jaarverslag 2005 o.a.; 2005 was een overgangsjaar!
Terwijl we voortgingen met verbetering van de efficiency en onze bedrijfsprocessen, zijn we begonnen onze focus op de merk- en distributieactiviteiten te versterken ter voorbereiding op verdere groei.
We hebben het herstructureringsproces krachtig voortgezet, vooral in Noord-Amerika. Maar van betekenis is ook dat wij de focus van ons managementinspanningen hebben verlegd naar onze merkenproducten en distributieservices. Deze verschuiving onderstreept dat wij nu actief inzetten op onze groeimogelijkheden.
Dat ziet er voor de aandeelhouders goed uit en de CEO Ad Veenhof gaf daarom al een hoger dividend aan de aandeelhouders. EUR 0,65 is het voorstel en daarvan is al EUR 0,20 als interim-dividend betaald.
Wanneer Wessanen haar blik vooruit richt, zijn hun doelen helder. Zij zullen een beter evenwicht creƫren tussen de distributie- en merkactiviteiten van het concern. Zij zullen hun processen blijven verfijnen en de distributiesystemen nog efficiƫnter maken. Zij zullen hun merkactiviteiten blijven uitbouwen door groei van de bestaande merken en introductie van nieuwe merken die voldoen aan hun authenticiteitcriteria.
Voor de toekomst ligt Wessanen nu op koers, om eind 2007 de door hen gestelde doelen te bereiken, die Wessanen bij de start van het herstructureringsproces in 2003 hadden gesteld.
In het afgelopen boekjaar 2005 heeft Wessanen de eerste vruchten ervan kunnen plukken en zij verwachten dit lopende boekjaar verder te oogsten en de komende jaren.
Zal eens de beker gif voor de aandeelhouders leeg zijn?
Als het aan Wessanen CEO de heer Ad Veenhof ligt wel!
Hij heeft ons (red. XEA.nl) vertrouwen gekregen, maar de tijd dringt wel!