Vandaag in een morgen Courant een opvallend bericht; "gezonde producten in trek"!
Dat is goed voor de fabrikanten, als Danone, Unilever en Wessanen met hun gezondheidsmerken. Producten als, Activa, Yakult, Becel Pro.activa, Zonnatura en Boas, om er enkele te noemen, doen het goed.
Consumenten grijpende de supermarkten en speciaalzaken steeds meer naar artikelen met gezonde eigenschappen en willen er ook meer voor betalen.
Sommige producten groeien als "kool", aldus 'n foodconsultante.
De fabrikanten spelen op deze manier in op de groeide vraag naar natuur voeding, daar de consumenten steeds meer op hebben met hun gezondheid.
Gezondheid is in de Supermarkten in opmars en stijgingspercentages van ca. 64% voor producten worden genoteerd in deze branche. Zo groeide Yakult het afgelopen jaar met ca. 50%.
Consultante Mevr. A. Ammerlaan zegt in die Courant het volgende; "trends sluimeren enkele jaren en breken dan door. We worden doodgegooid over gewicht en gezondheid. De consumenten denken dan bij zichzelf: baat het niet dan schaadt het niet. Ze raken doordrongen van het feit dat gezonder eten belangrijk is als je op een vitale manier ouder wilt worden"!
Daarover kregen wij (XEA.nl) van een lezer een tip, en die was, zou Wessanen niet iets zijn voor een Unilever?
Die hebben diversen gezonde voedings- en snacksproducten en zitten in diverse landen in en buiten Europa.
Dat gaf ons als redactie te denken, misschien heeft die lezer wel gelijk!
Wessanen is een te behappen stuk voor een Unilever.
Beleggen is ook, veel luisteren, lezen en combineren.
Heeft u nog meer van deze tips, geef ze door per email aan ; redactie@XEA.nl
Met dank.