Ahold maakt strategie voor winstgevende groei bekend

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 06/11/2006 12:55
Hoofdpunten
Verkoop van U.S. Foodservice
Benoemen van een Chief Operating Officer voor Europa en een Chief Operating Officer voor de Verenigde Staten
Verlagen van de operationele kosten met EUR 500 miljoen voor het einde van 2009
Verlagen van de kosten voor het Group Support Office met 50% voor het einde van 2008
Verkoop van Tops en retailactiviteiten in Polen en Slowakije
Verkoop van belang in Jerónimo Martins Retail
Versterken van merknamen en waardeherpositionering
Herbevestiging van de doelstellingen, zoals de groei van de netto-retailomzet van 5% en een retailwinstmarge van 5%
Teruggeven van circa EUR 2 miljard aan aandeelhouders en het verlagen van de schuld met circa EUR 2 miljard na de verkoop van bedrijfsonderdelen.



Amsterdam, 6 november 2006 - Ahold heeft vandaag nieuwe plannen en financiële doelstellingen bekendgemaakt die voortvloeien uit de Retail Review, welke in mei van dit jaar van start ging. De bekendgemaakte plannen zijn gericht op het versnellen van de identieke omzetgroei, het verbeteren van de winstgevendheid, en het versterken van het fundament van de onderneming voor toekomstige expansie met het oog op waardevermeerdering voor aandeelhouders.

De nieuwe plannen richten zich op de kernretailactiviteiten van Ahold in de Verenigde Staten en Europa, de voortgaande implementatie van de herpositioneringsprogramma's en het verlagen van de operationele kosten met EUR 500 miljoen voor het einde van 2009. Het bedrijf heeft ook bekendgemaakt dat een Chief Operating Officer voor de Verenigde Staten en een Chief Operating Officer voor Europa worden aangesteld om leiding te geven aan zijn geherstructureerde continentale organisaties.

"Sinds de crisis in 2003 hebben we gewerkt aan een uitvoerig revitaliseringsprogramma," aldus Ahold President en CEO Anders Moberg. "We hebben onze schulden aanzienlijk weten te verlagen, onderdelen verkocht die niet tot onze kernactiviteiten behoorden, operationele en financiële beheersingsmaatregelen aangepast, en meerdere onderzoeken en rechtszaken kunnen beëindigen. Tegelijkertijd hebben we een succesvol herpositioneringsprogramma geïmplementeerd bij Albert Heijn en ICA en een aanzienlijk deel van de waarde van U.S. Foodservice hersteld."

"Het moment is nu voor ons aangebroken waarop we onze inspanningen moeten concentreren op het versterken van onze retailconcurrentiepositie, met name in de Verenigde Staten. We gaan ons inzicht in consumentengedrag veel actiever inzetten om ons product-, service- en prijsaanbod te verbeteren en de klantenbinding te verhogen."

"In onze nieuwe continentale structuur staat onze inzet om een sterk mondiaal team te blijven centraal," ging Moberg verder. "Dankzij onze nieuwe structuur kunnen we onze strategie nog effectiever als één organisatie uitvoeren. We zullen beter in staat zijn onze operationele synergieën te bevorderen om in al onze bedrijfsonderdelen te profiteren van onze retailkennis en ons talent. Onze mensen zijn altijd ons belangrijkste kapitaalgoed geweest en zullen dat ook in de toekomst blijven."

Ahold Press Office: +31 (0)20 509 5343




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL