Ahold Capital Markets Days 2012: strategie op koers

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 29/11/2012 07:25
Hoofdpunten
- Goede voortgang met strategie voor groeiversnelling op basis van zes strategische pijlers
- Verscheidene initiatieven in de Verenigde Staten en Europa versterken identieke omzetgroei, zetten in op nieuwe verkoopkanalen aan de klant en vergroten onze geografische aanwezigheid
- Bestaande kostenbesparingsprogramma verhoogd naar € 600 miljoen om verder te kunnen investeren in een beter aanbod en waarde voor de klant
Philadelphia, PA, Verenigde Staten, 28 november 2012 - Het management van Ahold presenteert vandaag en morgen een update van de strategie aan analisten en beleggers. De bijeenkomst begint om 18.00 uur plaatselijke Amerikaanse tijd (Eastern Standard Time) en wordt live via ahold.com uitgezonden. Hieronder volgt een uitgebreid overzicht van het programma.

Dick Boer, CEO van Ahold: "We zijn zeer tevreden over de voortgang die wij met onze strategie boeken. Deze strategie is erop gericht om Ahold ook in de toekomst succesvol en leidend in de sector te laten zijn.

De komende twee dagen geven wij een update over de voortgang die we hebben geboekt. We presenteren een aantal initiatieven voor de nabije toekomst, onder meer een versnelling van de mogelijkheden om op verschillende manieren boodschappen bij ons te doen en uitbreiding van ons online en offline bereik. We kondigen daarnaast een verhoging aan van ons bestaande kostenbesparingsprogramma van € 350 miljoen naar € 600 miljoen zodat wij verder kunnen investeren in een beter aanbod en meer waarde voor de klant.

We blijven ons richten op het verbeteren van onze concurrentiepositie, het verhogen van de omzet, het vergroten van ons marktaandeel, en op het beheersen van kosten. We willen bij de besten van de sector behoren, waardoor we voor onze aandeelhouders een aantrekkelijk en duurzaam rendement realiseren."

Voortgang met uitvoering van Aholds groeistrategie:

Sinds de vorige Capital Markets dag 12 maanden geleden in Nederland heeft Ahold vele stappen gezet om groei mogelijk te maken en om groei te creëren. We hebben ons bereik geografisch uitgebreid door het openen van nieuwe winkels en overnames in zowel bestaande als aangrenzende markten in de Verenigde Staten en Europa. Onze online winkeloperaties bleven een omzetgroei in de dubbele cijfers realiseren.

We hebben in onze belangrijkste markten pick-up points geïntroduceerd, waardoor het nu voor de klant mogelijk is om boodschappen op te halen die online zijn besteld. Ook is het nu voor bol.com klanten mogelijk om hun bestelling in een van de 59 participerende Albert Heijn winkels op te halen.

Intussen gaan we door met het moderniseren en vernieuwen van onze winkelportfolio. We hebben 50 winkels van Giant Landover en Stop & Shop vernieuwd, en hebben in Tsjechië negen Albert hypermarkten omgebouwd naar de nieuwe formule. In Nederland herontwerpen we de Albert Heijn to go formule.

In de nabije toekomst gaan we:
Het merendeel van de 82 overgenomen C1000/Jumbo-winkels ombouwen naar Albert Heijn in 2013

Het aantal Albert Heijn-winkels in België verdubbelen in 2013. Ook liggen we op koers om in 2016 tenminste 50 Albert Heijn winkels in België te hebben

Verder investeren in ons internetaanbod om de groei bij Peapod, albert.nl en bol.com te versnellen. Onze thuisbezorgdienst breiden we uit met een groter assortiment en een verbeterd aanbod

Een aanzienlijk aantal nieuwe test pick-up points openen in onze belangrijkste markten in 2013 voor het ophalen van online bestellingen. Ook zal het voor de klant mogelijk worden om in bijna alle Albert Heijn-winkels bol.com producten op te halen

Het huidige kostenbesparingsprogramma vergroten van € 350 miljoen naar € 600 miljoen door het toevoegen van besparingen op het gebied van inkoop en uitgaven aan promoties. Zo kan worden geïnvesteerd in een beter aanbod en meer waarde voor de klant.

Agenda Capital Markets Days

De Capital Markets Days beginnen vandaag om 18.00 uur plaatselijke tijd (Eastern Standard Time) in Philadelphia, PA, in de Verenigde Staten. De bijeenkomst wordt op ahold.com live uitgezonden en kan later opnieuw worden bekeken. De presentaties kunt u downloaden via ahold.com. Het programma (alle tijden Eastern Standard Time):


Woensdag 28 november 2012

18.00 Reshaping retail - Dick Boer, CEO
18.30 Financiële update - Jeff Carr, CFO
19.05 Q & A
19.30 Afsluiting - Dick Boer

Donderdag 29 november 2012
7.30 Opening - Dick Boer
7.35 Growing our business in Europe - Sander van der Laan (COO, Ahold Europa)
8.00 Ahold USA: strong position, focused on execution - Carl Schlicker (COO, Ahold USA)
8.40 Customer loyalty @ Ahold USA - Eric Keptner (EVP Marketing, Ahold USA)
9.00 Local execution and driving efficiencies - Bhavdeep Singh (EVP Operations, Ahold USA)
9.20 Pauze
9.40 Our global online strategy - James McCann (Chief Commercial & Development Officer), Andrew Parkinson (CEO, Peapod)
10.10 Q&A
10.50 Afsluiting - Dick Boer

2012/29

Twitter: @AholdNews


Waarschuwing
Dit persbericht omvat toekomstgerichte uitspraken, die niet verwijzen naar historische feiten maar naar verwachtingen gebaseerd op de huidige gezichts- en uitgangspunten van het management en die onderhevig zijn aan bekende en onbekende risico's en onzekerheden waardoor daadwerkelijke resultaten, de uitvoering of gebeurtenissen wezenlijk kunnen verschillen van die tot uitdrukking gebracht in zulke uitspraken. Deze uitspraken omvatten, maar zijn niet beperkt tot, uitspraken over Aholds groeistrategie, kostenbesparingen, concurrentiepositie, omzet, marktaandeel, ombouw van C1000- en Jumbowinkels naar Albert Heijnwinkels, openen van nieuwe winkels, investeringen in online-aanbod en pick-up points. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn onderhevig aan risico's, onzekerheden en andere factoren waardoor de werkelijke resultaten aanmerkelijk kunnen verschillen van de toekomstige resultaten welke tot uitdrukking zijn gebracht in de toekomstgerichte uitspraken. Veel van deze risico's en onzekerheden hebben betrekking op factoren die voor Ahold niet beheersbaar en ook niet nauwkeurig voorspelbaar zijn, zoals het effect van algemene economische of politieke omstandigheden, wisselkoers- en renteschommelingen, de toename van of veranderingen in concurrentie, Aholds mogelijkheden om haar plannen en strategieën succesvol te implementeren en af te ronden, tegenvallende of andere dan verwachte voordelen van en middelen uit Aholds plannen en strategieën, veranderingen in Aholds liquiditeitsbehoeften, maatregelen van concurrenten en derden, alsmede andere factoren zoals besproken in documenten welke in Aholds naam in openbare registers zijn neergelegd en Aholds overige publicaties. Lezers wordt geadviseerd behoedzaam om te gaan met deze toekomstgerichte uitspraken, die uitsluitend worden geacht te zijn gedaan per de datum van dit persbericht. Ahold neemt, tenzij daartoe gehouden ingevolge toepasselijk recht, geen verplichting op zich om enige verandering in openbare informatie of een toekomstgerichte uitspraak uit dit persbericht te publiceren naar aanleiding van gebeurtenissen of omstandigheden die zich voordoen na de datum van dit persbericht. Buiten Nederland presenteert Koninklijke Ahold N.V. - dat is haar statutaire naam - zich onder de naam "Royal Ahold" of kortweg "Ahold".

Voorzover de Engelse versie van dit persbericht afwijkt van deze Nederlandse versie, prevaleert eerstgenoemde.





Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL