Hoofdpunten
· Omzet met 5,9% gestegen naar € 9,3 miljard (6,0% tegen constante wisselkoersen)
· Bedrijfsresultaat 8,6% omhoog naar € 444 miljoen
· Nettoresultaat 6,2% hoger op € 291 miljoen
· Onderliggende operationele retailmarge 4,9%
Amsterdam, 7 juni 2011 -
Ahold heeft vandaag haar resultaten over het eerste kwartaal van 2011 gepubliceerd.
CEO Dick Boer: "We hebben een solide prestatie geleverd met volumegroei in al onze markten, ondanks lastige omstandigheden waarin de klant gericht bleef op prijs. In de Verenigde Staten waren zowel omzet als marge zeer goed, mede dankzij de timing van Pasen. In Nederland werd de marge beïnvloed door stijgende inflatie, die niet geheel werd doorberekend aan klanten. In een lastige omgeving met stijgende grondstofprijzen en sterk op promoties gerichte klanten, vooral in de Verenigde Staten, gaan wij door met het beheersen van het evenwicht tussen omzet en marge."
De Nederlanse samenvatting van het Interim Report Q1 2011 is bijgevoegd als bijlage bij deze mail. Indien de Nederlandse versie van dit persbericht afwijkt van de Engelse versie, is de Engelse versie leidend. Deze versie is beschikbaar op ahold.com