Ahold, Trading Statement Derde Kwartaal 2007

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 26/10/2007 07:32
Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet bekendgemaakt van €6,3 miljard over het derde kwartaal, dat liep tot en met 7 oktober 2007. Ten opzichte van het derde kwartaal van 2006 steeg de netto-omzet met 1,1% en met 5,6% tegen constante valutakoersen.

In de Verenigde Staten zullen de prijsinvesteringen in verband met de verdere implementatie van het Value Improvement Program, dat in september 2006 bij Stop & Shop en Giant-Landover van start ging, de marges blijven beïnvloeden. Bij Giant-Carlisle zal de seizoensgebonden lage omzet eveneens in de marges tot uitdrukking komen. In Nederland waren de marktomstandigheden onverminderd gunstig.

Omzetontwikkeling

Stop & Shop / Giant-Landover
De netto-omzet steeg met 0,3% tot $3,7 miljard.
De identieke omzet van Stop & Shop steeg met 1,2% (1,0% exclusief de netto-omzet uit benzineverkopen) en die van Giant-Landover daalde met 1,8%.
De vergelijkbare omzet van Stop & Shop steeg met 1,7% en die van Giant-Landover daalde met 1,6%.

Giant-Carlisle
De netto-omzet steeg met 13,1% tot $1 miljard, deels ten gevolge van de overname van de Clemens Markets-winkels in het vierde kwartaal van 2006.
De identieke omzet steeg met 2,5% (2,3% exclusief de netto-omzet uit benzineverkopen).
De vergelijkbare omzet steeg met 3,7%.

Albert Heijn
De netto-omzet steeg met 12,4% tot €1,8 miljard, deels ten gevolge van de overname van de Konmar-winkels in het vierde kwartaal van 2006.
De netto-omzet van Albert Heijn supermarkten steeg met 12,5% tot €1,6 miljard.
De identieke omzet van Albert Heijn supermarkten steeg met 7,3%.
Albert / Hypernova (Tsjechië en Slowakije)
De netto-omzet steeg met 13,1% tot €355 miljoen (9,9% tegen constante valutakoersen).
De identieke omzet steeg met 7,4%.

Schuitema
De netto-omzet steeg met 1,7% tot €728 miljoen.
De identieke omzet steeg met 0,4%.

Niet-geconsolideerde joint venture - ICA
De netto-omzet steeg met 21,1% tot €2,2 miljard, grotendeels ten gevolge van de verwerving door ICA van alle aandelen in Rimi Baltic AB in december 2006. Tegen constante valutakoersen steeg de netto-omzet met 20,9%.

Op 6 november 2006 maakte Ahold haar voornemen bekend U.S. Foodservice, haar retailactiviteiten in Slowakije en Polen, de resterende Tops-activiteiten in New York en Pennsylvania en haar aandeel in JMR te verkopen. Polen, Tops, U.S. Foodservice en JMR zijn aangemerkt als beëindigde bedrijfsactiviteiten.
Op 2 en 3 juli 2007 rondde Ahold de verkoop af van respectievelijk haar retailactiviteiten in Polen en U.S.
Foodservice. Op 11 oktober 2007 bereikte Ahold overeenstemming over de verkoop van de resterende activiteiten van Tops. De transactie wordt naar verwachting in het vierde kwartaal van 2007 afgerond, afhankelijk van de vervulling van de gebruikelijke voorwaarden.

Toelichting
De netto-omzetcijfers in dit omzetbericht zijn voorlopig en niet door een externe accountant gecontroleerd.
Definities
• Identieke omzet: netto-omzet van exact dezelfde winkels in lokale valuta voor de vergelijkbare periode.
• Vergelijkbare omzet: identieke omzet plus de netto-omzet van vervangende winkels in lokale valuta.
• Constante valutakoersen: sluit het effect uit van het gebruik van verschillende wisselkoersen bij de omrekening van financiële informatie van bepaalde dochtermaatschappijen of joint ventures van Ahold in euro’s. Om inzicht te krijgen in dit valutakoerseffect is, ter vergelijking, de financiële
informatie over het voorgaande jaar of kwartaal aangepast door gebruik te maken van de gemiddelde wisselkoersen gedurende het lopende jaar of kwartaal.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL