Amsterdam, Nederland - Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet over het tweede kwartaal dat liep tot en met 15 juli 2007 bekendgemaakt van € 6,6 miljard. Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2006 steeg de netto-omzet met 2% en met 5,6% tegen constante valutakoersen.
Marktomstandigheden waren zowel in de Verenigde Staten als in Nederland gunstig. De prijsinvesteringen in verband met de verdere implementatie van het Value Improvement Program, gestart in september 2006 bij
Stop & Shop en Giant-Landover, zullen invloed blijven hebben op de marges.
Omzetontwikkeling
Stop & Shop / Giant-Landover
De netto-omzet steeg met 1,9% tot $3,9 miljard.
De identieke omzet van Stop & Shop steeg met 1,1% (0,6% exclusief de netto-omzet uit benzineverkopen) en die van Giant-Landover daalde met 1%.
De vergelijkbare omzet van Stop & Shop steeg met 1,7% en die van Giant-Landover daalde met 0,8%.
Giant-Carlisle
De netto-omzet steeg met 13,7% tot $1 miljard, deels ten gevolge van de overname van de Clemens Markets-winkels in het vierde kwartaal van 2006.
De identieke omzet steeg met 2,7% (2,6% exclusief de netto-omzet uit benzineverkopen).
De vergelijkbare omzet steeg met 4,4%.
Albert Heijn
De netto-omzet steeg met 10,3% tot €1,8 miljard, deels ten gevolge van de overname van de Konmar winkels in het vierde kwartaal van 2006.
De netto-omzet van Albert Heijn supermarkten steeg met 10,6% tot €1,7 miljard.
De identieke omzet van Albert Heijn supermarkten steeg met 6,2%.
Albert / Hypernova (Tsjechië en Slowakije)
De netto-omzet steeg met 10,7% tot €342 miljoen. (9,4% tegen constante valutakoersen)
De identieke omzet steeg met 6,5%.
Schuitema
De netto-omzet steeg met 0,5% tot €771 miljoen.
De identieke omzet daalde met 0,6%.
Niet-geconsolideerde joint venture - ICA
De netto-omzet steeg met 22,4% tot €2,2 miljard, grotendeels ten gevolge van de overname door ICA van alle aandelen in Rimi Baltic AB in december 2006. Tegen constante valutakoersen steeg de netto-omzet met 23,1%.