Ahold, Q4 2006 cijfers

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 22/03/2007 07:41
Q4 2006 resultaten
Hoofdpunten
-Het bedrijfsresultaat over het gehele jaar bedroeg € 1,3 miljard (plus € 1 miljard)
-Netto-omzet over het gehele jaar met € 769 miljoen omhoog naar € 915 miljoen
-U.S. Foodservice behaalt over het gehele jaar een operationele marge van 1,7%
-De nettoschuld met € 884 miljoen omlaag naar € 4,6 miljard
-Aankondiging van een programma voor de terugkoop van € 3 miljard aan aandelen, een stijging van € 1 miljard ten opzichte van de vorige aankondiging.

Amsterdam, 22 maart 2007 - Ahold heeft vandaag haar verkorte financiële verslag over het gehele jaar 2006 en het vierde kwartaal van 2006 gepubliceerd. Anders Moberg, President en CEO van Ahold, zei: "Ahold heeft de vorig jaar vastgestelde doelstellingen bereikt. U.S. Foodservice heeft haar doelstelling van 1,7% operationele marge gerealiseerd, onze retailactiviteiten presteerden overeenkomstig onze eerdere marge-indicatie en overtroffen de indicatie van de omzetgroei. De kosten van Group Support Office zijn verminderd en we hebben de nettoschuld zelfs meer verlaagd dan eerder aangekondigd. Ons Value Improvement Program bij Stop & Shop loopt op schema en we hebben al bemoedigende verbeteringen gezien in de waardering van klanten voor onze versafdelingen, zowel qua prijs als qua kwaliteit.

In 2007 blijven we ons concentreren op de implementatie van de strategie die we afgelopen november hebben bekendgemaakt. Naar aanleiding van de voortgang van ons desinvesteringsprogramma, maken we met genoegen bekend dat we van plan zijn om het bedrag dat we aan onze aandeelhouders willen teruggeven, te verhogen van € 2 miljard naar € 3 miljard, afhankelijk van de verkoop van U.S. Foodservice. Deze teruggave zal plaatsvinden in de vorm van een programma voor de terugkoop van aandelen. De details hiervan worden mettertijd bekendgemaakt. Voor onze nieuwe managementstructuur met twee continentale platforms hebben we nieuwe managers op sleutelposities, zowel in de Verenigde Staten als in Europa. Ons belangrijkste aandachtspunt in de Verenigde Staten is de voortzetting van de implementatie van ons Value Improvement Program. We hebben de indicatie van de operationele marge van de resterende retailactiviteiten voor het komende jaar gesteld op 4 tot 4,5%."




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL