Amsterdam, 29 september 2016 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider op het gebied van digitale beveiliging, viert de 2016 Future Digital Award van Juniper Research, een gerenommeerd sectoranalist, voor zijn contactloze Celego-polsband voor ticketsystemen voor het openbaar vervoer en andere diensten met toegevoegde waarde. De Celego won de Best Consumer Offer-prijs in Junipers prijscategorie Commerce and Fintech, wat zijn vermogen weerspiegelt om een brede mix van veilige contactloze diensten te integreren in een stijlvolle en handige wearable.
Het product bevat de nieuwste baanbrekende technologie van Gemalto voor de wearables-markt, een sterk verkleinde chip en antenne die alle mogelijkheden van een standaard contactloos vervoersbewijs bieden, alsook EMV-betalingen en andere tickettoepassingen. De Celego-polsband zal naadloos samenwerken met NFC-compatibele smartphones om reistegoeden nog vlotter opnieuw aan te vullen.
Multifunctionele contactloze wearables kunnen cash en tickets overbodig maken, wat ze ideaal maakt voor transport en een hele reeks andere toepassingen, zoals grote concerten, sportevenementen en trefpunten. De Celego-polsband werd voor de eerste keer commercieel gelanceerd door de bus-, tram- en metromaatschappij Keolis in de Franse stad Rijsel tijdens Euro 2016, het Europese voetbalkampioenschap dat deze zomer plaatsvond. Saracens, een van de meest succesvolle clubs van de Britse Rugby Union, gebruikt nu ook Gemalto-polsbandjes waarmee de fans snelle en veilige contactloze betalingen kunnen uitvoeren voor voedsel en drank in het Allianz Park-stadion in Londen.
"Contactloze transacties en draagbare technologieƫn zijn momenteel twee van de meest invloedrijke trends op de consumentenmarkt," zegt Nitin Bhas, die aan het hoofd staat van Juniper Research. "De wearable van Gemalto maakt het eenvoudig voor vervoersmaatschappijen om te profiteren van de voordelen van beide trends, door hun reisaanbod nog aantrekkelijker te maken, zeker voor jonge, modebewuste klanten die dol zijn op de laatste technologische snufjes."
"Wearables voegen een nieuwe dimensie toe aan de contactloze ervaring en bieden de gebruikers nog hogere normen op het vlak van snelheid, gemak en veiligheid," zegt Serge Barbe, SVP Software and Products bij Gemalto. "Wij zijn uiteraard heel blij met deze prestigieuze onderscheiding door Juniper, die volgt op het succes van de allereerste commerciƫle ingebruikname van de Celego-polsband, eerder deze zomer in Frankrijk."