Halfjaarbericht 2005 OPG Groep en eindelijk weer omzetstijging

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 01/08/2005 08:04
Kernpunten
Na twee jaar van omzetstagnatie boekte OPG over het eerste halfjaar van 2005 een omzetstijging van 9%. Alle sectoren hebben bijgedragen aan de groei. Het nettoresultaat van OPG bedroeg in het eerste halfjaar 2005 Eur 40,7 miljoen, een daling van 2,5%. Als de opbrengst van de verkoop van onroerend goed in de eerste helft van 2004 buiten beschouwing wordt gelaten, steeg het bedrijfsresultaat met 2% en de nettowinst met 5%.
Vergeleken met de tweede helft van 2004 was er sprake van een stijging van het nettoresultaat van 41%. De resultaatsverbetering bij de groothandelsactiviteiten lag hier voornamelijk aan ten grondslag. Hier is een goed serviceniveau gerealiseerd en is het break-evenpoint gepasseerd.
Na een succesvol beleid van de afgelopen jaren dat gericht was op de eindgebruiker, scherpt OPG haar strategie verder aan. OPG zal zich nadrukkelijker concentreren op de retailactiviteiten via twee distributiekanalen: apotheken en directe leveringen. Daarnaast blijft OPG zich richten op de leveringen aan gezondheidszorginstellingen. De activiteiten zullen worden aangestuurd conform deze distributiekanalen, waarbij per kanaal onderscheidende formules zullen worden ontwikkeld of verbreed.
Robert Peek, die op 1 december met pensioen gaat, zal worden opgevolgd als voorzitter van de Raad van Bestuur door Marc van Gelder. Daarnaast zal, met de wijziging van de strategie van OPG, de aansturing van de organisatie veranderen. Hiertoe wordt een groepsdirectie gevormd waarbij het bestuur Gerben Klein Nulent en Marcel van den Broek zal benoemen tot groepsdirecteur.

Robert J. Peek, bestuursvoorzitter OPG Groep:
"Wij zijn verheugd dat wij thans een punt hebben gezet achter de aanloopproblemen bij de groothandelsactiviteiten en dat per saldo het nettoresultaat, na de scherpe daling in de tweede helft van vorig jaar, zich weer heeft hersteld. Nu kunnen wij ons volledig concentreren op de
implementatie van de aangescherpte strategie. Hierbij staat de consument centraal. Naast onze sterke positie in het traditionele apotheekkanaal, bieden wij ook rechtstreekse leveringen van hightech geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. De ziekenhuizen en verpleeghuizen bieden wij interessante nieuwe distributieconcepten, die naast een verhoging van de medicatieveiligheid ook wezenlijke besparingen beogen. Uiteindelijk gaat het er om: de klant
vraagt en wij zullen leveren, via welk kanaal dan ook."



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL