Strukton, Transport en plaatsing liggers Noorderbrug. En meer nieuws

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 16/02/2017 11:46
Deze week zijn de eerste liggers voor de Noorderbrug in Maastricht getransporteerd naar de projectlocatie en geplaatst. De eerste prefabliggers voor het 650 meter lange brugdek zijn per boot vervoerd naar de Beatrixhaven in Maastricht en vanaf de Praamkade met speciale transporten over de weg en de Noorderbrug naar hun definitieve plek getransporteerd.
Eenmaal op locatie zijn de 44 liggers van ca 65 ton per stuk en een lengte van 34 meter met behulp van een 500 en 700 tons telekraan ingehesen. Voor het hoofdtracé zijn 336 liggers nodig. Eind 2017 volgen de 96 liggers voor de op- en afritten.
Buiten de spitstijden
Om het verkeer zo min mogelijk te hinderen vonden de transporten buiten spitstijden plaats. Per uur reden er drie zogenaamde ‘uitschuiftrailers’ op en neer tussen de Praamkade en het werkterrein bij de Bosscherweg.

Spoorbaan Kopenhagen-Ringsted aangelegd

14 februari 2017
Op woensdag 8 februari 2017 heeft Strukton Rail in opdracht van Banedanmark de laatste spoorstaven gelegd voor de nieuwe hogesnelheidslijn die vanaf Kopenhagen via Køge naar Ringsted loopt.

Daarmee liggen de dwarsliggers en spoorstaven op hun plaats voor de complete 60 kilometer lange dubbelspoorlijn, die naar verwachting in december 2018 in gebruik kan worden genomen.


“Dit is een belangrijke mijlpaal voor Banedanmark en we zijn er trots op dat inmiddels alle spoorstaven en dwarsliggers klaarliggen voor de eerste hogesnelheidslijn van Denemarken. Het enige wat we nu nog moeten doen, is de laatste laag steenslag aanbrengen en de sporen definitief uitlijnen. Daarna kunnen we door met de volgende fase van het project: het plaatsen van masten voor de stroomvoorzieningssystemen, de elektrificatie van het traject en het plaatsen van het nieuwe signaleringssysteem.”
Jette Aagaard, projectdirecteur bij Banedanmark
Strukton Rail in Denemarken, dat de spoorbaan voor Banedanmark heeft aangelegd, begon op 31 oktober vorig jaar met die aanleg en wist een dagelijkse productie van bijna 2.000 meter te realiseren.


“Bij de aanleg van het spoor zijn eigenlijk alle verwachtingen overtroffen, wat te danken is aan ons vakkundige spoorbouwersteam. De goede en constructieve samenwerking door de hele organisatie heen - en ook met Banedanmark - heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Wij verheugen ons op een verdere goede samenwerking met Banedanmark voor het realiseren van de eerste hogesnelheidslijn van Denemarken”
Jacky Dalby, projectmanager bij Strukton in Denemarken

Wanneer de nieuwe hogesnelheidslijn van Kopenhagen via Køge naar Ringsted in december 2018 open wordt gesteld voor het verkeer, zal die een betere dienstregeling opleveren met mogelijkheden voor meer treinen, kortere reistijden en minder vertragingen.

Dit nieuwsbericht is gebaseerd op het persbericht van Banedanmark

+
15 februari 2017
In het weekend van 18 en 19 februari wordt de ophaalbrug bij de Meppelerdiepsluis verplaatst naar zijn definitieve locatie. Dit is vanaf 18 februari live te volgen. Voor dit project is Antea Group, in opdracht van de combinatie Strukton-Reef, verantwoordelijk voor het ontwerp en het omgevingsmanagement. Het doel van de opdrachtgever Rijkswaterstaat is het ombouwen van de keersluis naar een schutsluis.

Businesslijnen: Contracten en Vergunningen,
Infra

Meerdere kranen, een ponton waarop het brugdek wordt gevijzeld en SPMT’s van Mammoet worden ingezet om het brug in een 48 uur te verplaatsen. Tegelijkertijd wordt in dit weekend direct naast de ophaalbrug een tijdelijke brug aangelegd. Zo kan al het verkeer na 48 uur weer gebruik maken van de N331. Vanaf maandag 20 februari tot en met vrijdag 24 februari wordt de ophaalbrug grondig getest, zodat deze vrijdagnacht 24 februari in gebruik genomen kan worden.

Deze operatie is een van de laatste belangrijke mijlpalen voor het project. Antea Group is vanaf de tender in 2011 betrokken bij het ontwerp van zowel de definitieve als tijdelijke constructies. In het kader van het omgevingsmanagement verzorgen wij naast de rol van omgevingsmanager onder andere de vergunningen, communicatie en bodemonderzoeken. Naar verwachting wordt het project in de tweede helft van dit jaar afgerond.

Live feed Meppelerdiepsluis
Cobouw - Meppelerdiepsluis omgebouwd tot schutsluis



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL