Opnieuw groei omzet en winst Accell Group

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 02/03/2007 08:34
Winst per aandeel 15% hoger, vooruitzichten voor 2007 goed
Heerenveen, 2 maart 2007 - Accell Group N.V. heeft in 2006 een verdere groei van omzet en winst gerealiseerd. De omzet steeg met 16% naar € 431,7 miljoen (2005: € 372,1 miljoen).
Autonoom kwam de omzetgroei uit op 9%. De nettowinst nam toe met 18% naar € 18,4 miljoen, wat zich vertaalt in een stijging van de nettowinst per aandeel met 15% naar € 2,00 (2005: € 1,75).

René Takens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Accell Group: “Onze resultaten zijn in 2006 wederom verder toegenomen. De winst per aandeel steeg met 15% en ligt daarmee aan de bovenkant van onze in november afgegeven voorspelling. Tijdens de laatste maanden van 2006 hebben we een goede omzet gerealiseerd in alle productgroepen. Met name elektrische fietsen en fitness deden het goed. Terwijl het in begin 2006 overgenomen Seattle Bike Supply (Verenigde Staten) in overeenstemming met onze verwachtingen bijdroeg aan de resultaten van 2006, zijn we ook tevreden over de autonome groei van 9%. De marge is gestegen tot 7% van de omzet. Onze fiets- en fitnessproducten sluiten goed aan bij de huidige maatschappelijke trends, zoals meer bewegen ten
behoeve van een goede gezondheid. De vooruitzichten voor 2007 zijn goed en we verwachten dan ook een verdere toename van omzet en winst”.

Winst per aandeel en dividend
De winst per aandeel over het gemiddeld aantal uitstaande aandelen kwam in het afgelopen jaar uit op € 2,00. Dit is een toename van 15% ten opzichte van de winst per aandeel in 2005 (€ 1,75). Aan de aandeelhouders zal worden voorgesteld een dividend uit te keren van € 0,95 per aandeel (2005: € 0,83)
naar keuze te ontvangen in contanten of in aandelen. Het dividend komt overeen met een pay-out ratio van 47,4% en een dividendrendement van 3,65%, gebaseerd op de slotkoers van 2006 (€ 26,00).

Belangrijke ontwikkelingen 2006
Ook in 2006 waren de markt- en merkenstrategie van Accell Group succesvol. Door een sterkere nadruk op innovaties en marketing kwam de autonome omzetgroei voor het hele jaar uit op 9%. Als gevolg van de overnames van Seattle Bike Supply (SBS) en Webena Sport steeg de omzet met 7%. In
totaal nam de omzet met 16% toe tot € 431,7 miljoen.

Ontwikkelingen na balansdatum
Eind januari 2007 maakte Accell Group de overname van Brasseur bekend, een handelsonderneming in fietsen, fietsonderdelen en -accessoires gevestigd te Luik, België. Met een uitgebreid dealernetwerk bedient de onderneming de markt in het Franstalige gedeelte van België. Dit is een interessante markt
voor Accell Group omdat het tot op heden daar nog niet lokaal actief was.
Recentelijk bereikten Lapierre en Mercier overeenstemming met JC Decaux over een nieuwe order.
Na een succesvolle start in Lyon gaat JC Decaux ook in Parijs een fietsenproject opzetten onder de naam Cyclocity, een netwerk van fietsstations waardoor alle inwoners van een stad altijd binnen een paar honderd meter kunnen beschikken over een fiets. Lapierre en Mercier zullen de fietsen voor het project leveren aan JC Decaux.

Beroep tegen NMa boete
In april 2004 heeft de NMa aan Accell Group een boete opgelegd van € 12,8 miljoen wegens vermeende prijsafspraken. Na de bezwaarprocedure bij de NMa is de boete in november 2005 verminderd met 10%. Desondanks blijft de boete naar de mening van Accell Group buiten alle proporties omdat de beschuldigingen geheel ontrecht zijn. Accell Group heeft dan ook beroep aangetekend: in maart 2006 werd door Accell Group het beroepschrift ingediend. Het dossier biedt
voldoende aanknopingspunten voor rechterlijke toetsing en Accell Group heeft alle vertrouwen in een goede afloop. Accell Group heeft daarom in overeenstemming met de IFRS standaarden geen voorziening opgenomen. Mondelinge behandeling bij de rechter zal in de loop van 2007 plaatsvinden.

Vooruitzichten
De economische vooruitzichten voor 2007 zijn in grote lijnen positief. Recreatie, gezond leven en meer bewegen zullen ook in de komende jaren belangrijke maatschappelijke thema’s blijven.
Consumenten zijn bereid hieraan geld te besteden. Dit blijkt uit de grote vraag naar merkproducten met een herkenbare toegevoegde waarde (innovatief, comfortabel, veilig en eigentijds). Accell Group is uitstekend gepositioneerd om hierop in te spelen. Een uitgekiende merkpositionering, intensieve samenwerking met de gespecialiseerde vakhandel en gerichte marketing op de verkooppunten en naar consumenten vormen hierbij de rode draad.
In 2007 verwacht Accell Group synergievoordelen te behalen door integratie en de onderlinge samenwerking van de ondernemingen binnen de groep, mede dankzij de acquisities in 2006.
Verdere optimalisatie van productie- en logistieke processen en samenwerking bij ontwikkeling en marketing realiseren naar verwachting synergievoordelen. Toename van schaalgrootte blijft belangrijk om voordelen te behalen bij inkoop, productie, ontwikkeling en marketing. In dit verband zal ook in 2007 actief worden gezocht naar acquisitiekandidaten die passen binnen het
profiel en de merkportfolio.

Verwachting
Op basis van de huidige marktvooruitzichten verwacht Accell Group, onvoorziene
omstandigheden daargelaten, een verdere toename van de omzet en de winst in 2007.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL