Imtech: order voor Turkse marine

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 27/06/2012 07:39
Gouda - Royal Imtech N.V. (IM-AE, technische dienstverlening in en buiten Europa) maakt bekend dat het een contract heeft getekend voor het ontwerp en de levering van alle elektrische systemen aan boord van drie Turkse marineschepen, bestaande uit een MoShip (Submarine Rescue Mother Ship) en twee RATships (Rescue and Towing Ships). Deze marineschepen zullen worden gebouwd op Istanbul Shipyard in Tuzla in Turkije en worden medio 2015 overgedragen aan de Turkse marine.

Rene van der Bruggen, CEO Imtech: 'Imtech is in toenemende mate actief op de Turkse markt. In de tweede helft van 2010 hebben we Elkon overgenomen, gespecialiseerd in elektrotechniek, automatisering, alarm, monitoring & control in de Turkse maritieme markt. Bundeling van kennis en samenwerking met bestaande Imtech-competenties maakt het mogelijk om nieuwe orders binnen te halen, zoals deze opdracht voor de Turkse marine. Onlangs hebben we ook AE Arma-Elektropanç overgenomen, actief in technische oplossingen in de Turkse markten van gebouwen en energie. Ook met hen zijn we al druk bezig samenwerkingsvoordelen te activeren. Onze activiteiten in Turkije nemen zo aanzienlijk toe.'

Brede leveringsscope
De Turkse maritieme Imtech-business unit Elkon is door Istanbul Shipyard geselecteerd voor het ontwerp, levering en inbedrijfstelling van het complete pakket aan elektrische systemen aan boord van de drie nieuwe marineschepen. De leveringsscope omvat energieopwekking, stroomverdeling en voortstuwing, evenals een geïntegreerd managementsysteem, inclusief power management en machinemonitoring & -control. Ook maken talloze elektrotechnische oplossingen, de implementatie aan boord, de geïntegreerde logistieke ondersteuning, inrichting van de technische ruimten aan boord van het schip en de brugconsoles deel uit van het leveringsprogramma.

Uitgerust met moderne reddingsystemen
Het MoShip is in staat om levensreddende steun te verlenen aan een gehavende onderzeeër en de bemanning hiervan te evacueren. De twee andere schepen functioneren als sleepboot en brandbestrijdingsschip. De beide laatste schepen zullen worden uitgerust met moderne reddingsystemen en -apparatuur, waaronder een op afstand bestuurbaar onderwatervaartuig (ROV, Remotely Operated Underwater Vehicle), drukduikpakken (ADS, atmospheric diving suit), een onderzeeër-ventilatiesysteem, 'life support' voor noodsituaties en speciale drukkamers. De schepen kunnen onder water repartiewerkzaamheden uitvoeren en met behulp van duikers in drukpakken, ROV's en helikopteroperaties wrakken bergen. Het MoShip beschikt tevens over de benodigde infrastructuur voor de inzet van NRDRS; het NAVO Submarine Rescue Diving en Recompression System. De beschikbaarheid van verschillende reddingsconcepten biedt de mogelijkheid voor samenwerking met andere marinevloten.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL