Omzetbericht Tweede Kwartaal 2006 AHOLD

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 10/08/2006 07:46
Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet van € 10,5 miljard bekendgemaakt over het tweede kwartaal van 2006 - nagenoeg onveranderd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Exclusief wisselkoerseffecten steeg de netto-omzet met 2,2%.

De marktomstandigheden zijn concurrerend gebleven en de invloed van de energiekosten op het consumentengedrag, met name in de Verenigde Staten, bleef bestaan. De brutomarge van Aholds retailarena's in de Verenigde Staten zal positief worden beïnvloed door verdere verbeteringen bij Giant-Landover en door de rationalisatie van de winkelportefeuille van Tops. Hoewel de multi-unit foodservice-activiteiten sneller groeien dan de broadline foodservice-activiteiten, blijft U.S. Foodservice goede vooruitgang boeken bij het realiseren van de doelstelling voor de operationele marge voor 2006.

Omzetontwikkeling
Stop & Shop / Giant-Landover
De netto-omzet van de arena steeg met 1,3% tot $ 3,9 miljard. Exclusief de netto-omzet aan BI-LO/Bruno's ($ 23 miljoen in 2005) steeg de netto-omzet met 1,9%.
De identieke omzet van Stop & Shop daalde met 0,5% (1,7% exclusief de netto-omzet uit hoofde van benzineverkopen). De identieke omzet van Giant-Landover daalde met 0,9%.
De vergelijkbare omzet van Stop & Shop en Giant-Landover daalde met respectievelijk 0,2% en 0,4%.

Giant-Carlisle / Tops
De netto-omzet van de arena daalde met 3,9% tot $ 1,4 miljard.
De identieke omzet van Giant-Carlisle steeg met 5% (2,4% exclusief de netto-omzet uit hoofde van benzineverkopen), terwijl deze bij Tops met 5,3% (6,9% exclusief de netto-omzet uit hoofde van benzineverkopen) daalde.
De vergelijkbare omzet van Giant-Carlisle steeg met 7,3%, terwijl deze bij Tops met 4,5% daalde.

Albert Heijn
De netto-omzet van de arena steeg met 8,5% tot € 1,7 miljard.
De netto-omzet van Albert Heijn steeg met 8,8% tot € 1,5 miljard.
De identieke omzet van Albert Heijn steeg met 6,8%.

Centraal-Europa
De netto-omzet steeg met 2,7% tot € 423 miljoen - meer dan verklaard uit acquisities en gunstige wisselkoersschommelingen, gedeeltelijk negatief beïnvloed door de wijziging in de verslagperiode van drie maanden in twaalf weken (€ 28 miljoen).
De identieke omzet van de arena nam af met 6,3%.

Schuitema
De netto-omzet steeg met 4,4% tot € 767 miljoen.
De identieke omzet steeg met 4,3%.

U.S. Foodservice
De netto-omzet van U.S. Foodservice steeg met 2,3% tot $ 4,4 miljard, hoewel de stijging op jaarbasis met circa 1% negatief werd beïnvloed door de beëindiging van de Sofco-activiteiten in het derde kwartaal van 2005. De inflatie had een verwaarloosbare invloed op kwartaalvergelijkingen.
De netto-omzet van USF Broadline steeg met 1,8% tot $ 3,8 miljard.
De netto-omzet van North Star Foodservice steeg met 5,4% tot $ 586 miljoen.

Niet-geconsolideerde joint ventures en geassocieerde deelnemingen
De netto-omzet van de niet-geconsolideerde joint ventures en geassocieerde deelnemingen steeg met 4,4%. Exclusief wisselkoerseffecten steeg de netto-omzet met 4,3%.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL