Imtech: 43 miljoen euro Europese orders voor verkeerstechnologie

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 15/01/2013 07:36
Gouda - Royal Imtech N.V. (technische dienstverlening in en buiten Europa) maakt bekend dat het recent opdrachten heeft verworven ter waarde van ruim 43 miljoen euro voor hightech oplossingen voor de (verkeers)technische infrastructuur in een dubbeldekse tunnel in Maastricht, evenals upgrading en verbetering van de bestaande verkeersinfrastructuur in Stockholm, Moskou, Dublin en Kopenhagen.

René van der Bruggen, CEO Imtech: 'Met intelligente verkeerstechnologie helpt Imtech een betere verkeersaansturing in Europa tot stand te brengen, waarmee zowel de doorstroming van het verkeer als de veiligheid van weggebruikers worden verbeterd. Onze 'footprint' in Europa neemt steeds verder toe.'

Dubbeldekse tunnel voor Maastricht
In Maastricht in Nederland wordt 'De Groene Loper' aangelegd, een bijna 2,3 kilometer lange verkeerstunnel die deel uitmaakt van de snelweg A2. Dit is de eerste Nederlandse dubbeldekse tunnel met vier tunnelbuizen; twee boven en twee onder met elk twee rijstroken. 80% van het huidige verkeersaanbod wordt hierdoor ondergronds afgewikkeld, waardoor de doorstroming en verkeersveiligheid aanzienlijk verbeteren. Deze tunnel is de eerste tunnel die conform de nieuwe Nederlandse 'tunnelstandaard' wordt uitgevoerd. Imtech neemt in combinatie met Strukton en Ballast Nedam (samen de combinatie Avenue2) het ontwerp en de realisatie van alle technische oplossingen - de zogenoemde tunnel technische installaties (TTI) en verkeerstechnische Installaties (VTI) - voor haar rekening, inclusief de volledige besturing, bediening en bewaking.

Motorway Traffic Management en VMS-technologie voor Stockholm
De Zweedse snelweg E18 is een belangrijke verbinding in het noordelijke deel van Stockholm. Dagelijks gebruiken 50.000 voertuigen deze weg, waarin ook twee tunnels voorkomen. Ter verbetering van de verkeersveiligheid zal Imtech een hightech Motorway Traffic Management (MTM) systeem implementeren. Op basis van een glasvezelnetwerk zullen circa 200 volledig geautomatiseerde verkeersaanwijzingsborden - Variable Message Signs (VMS) - het verkeer gaan voorzien van actuele verkeersinformatie en -aanwijzingen. Hetzelfde geldt voor informatiedisplays die in en buiten de tunnels geplaatst worden.

Verbetering verkeersmobiliteit Moskou
De Russische stad Moskou werkt aan verbetering van de verkeersmobiliteit. Bestaande infrastructuur wordt geüpgraded, zoals verkeerscentrales, glasvezelnetwerken en intelligente verkeersregelaars. Dit laatste in het bijzonder ter voorbereiding op een adaptief verkeersmanagementsysteem. Na twee succesvolle pilots is opdracht ontvangen voor levering van ruim 200 hightech verkeersregelaars, dit als eerste fase voor een verdere ontwikkeling in de komende jaren.

Spin-off bestaande orders in Dublin en Kopenhagen
In opdracht van Dublin City Council heeft Imtech in 2012 een meerjarig onderhoudscontract verworven voor het onderhoud aan en beheer van het verkeersmanagementsysteem. Dit leidt tot spin-off in de vorm van nieuwe orders voor het verkeerstechnisch onderhoud voor de luchthaven Dublin en een operationeel contract voor de technische infrastructuur in de beeldbepalende Samuel Beckett Bridge in Dublin. In Kopenhagen is in 2012 opdracht ontvangen voor het onderhoud aan de technische infrastructuur voor alle 365 kruispunten en de realisatie van een hightech trafficmanagementsysteem met als doel de Deense hoofdstad in 2025 volledig CO2-neutraal te maken. Als aanvulling hierop zijn nieuwe orders ontvangen voor: de aanleg van een hightech Road Monitoring Systeem (RMS), de inrichting van tien kruispunten met Imtech's eigen ImFlow-technologie, coöperatieve communicatie tussen bussen en verkeersregelaars en prioritering van het fietsverkeer.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL