Imtech: doorbraak voor ImFlow, een nieuwe generatie adaptief verkeersmanagement

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 09/05/2012 07:55
. Real-time vertaling van verkeersbeleid wordt mogelijk
Gouda - Royal Imtech N.V. (IM-AE, technische dienstverlening in en buiten Europa) maakt bekend dat ImFlow, een hightech adaptief verkeersmanagementsysteem, met succes in de internationale verkeersmarkt is gelanceerd. Met deze nieuwe Imtech-technologie wordt real-time vertaling van verkeersbeleid mogelijk. Imtech is verantwoordelijk voor het verkeersmanagement in verschillende grote steden in Europa en beschikt daarmee over een orderportefeuille van enige tientallen miljoenen euro's. ImFlow optimaliseert het verkeersmanagement door bestaande verkeersinfrastructuur beter te benutten, de doorstroming te bevorderen en de milieubelasting te verlagen. Recent heeft ImFlow de prestigieuze internationale Intertraffic Innovation Award gewonnen. In Dublin is een nieuwe order verworven.

René van der Bruggen, CEO Imtech: 'Effectief en duurzaam vervoer is van levensbelang voor de economie en het milieu in een stad of regio. ImFlow maakt het mogelijk politieke doelstellingen op het gebied van verkeersbeleid te vertalen in real-time state-of-the-art verkeersmanagement. Verkeersopstoppingen en voertuigverliesuren worden verminderd. De prestaties van het openbaar vervoer worden verbeterd, emissies nemen significant af en de doorstroming en daarmee bereikbaarheid van steden of regio's neemt aanzienlijk toe. Met ImFlow wordt een grote stap gezet in de internationale verkeersmarkt.'

Adaptief en real-time verkeersbeleid is mogelijk
ImFlow is een flexibel verkeersmanagementsysteem dat kan worden ingezet voor kruispunten, routes en stedelijke netwerken. Uniek zijn de real-time algoritmes die het verkeersbeleid automatisch omzetten in een optimale verkeersregeling. ImFlow ondersteunt meervoudige criteria voor optimalisatie op het niveau van netwerk, route en kruising. Voor elk niveau kunnen beleidsdoelstellingen worden gedefinieerd, waaraan door de lokale politiek een bepaald 'gewicht' kan worden toegekend. Hiermee wordt balans aangebracht in de prioritering van de diverse verkeersstromen, zoals langzaam verkeer, openbaar vervoer, autoverkeer, zwaar vrachtverkeer en hulpdiensten.

Talloze toepassingen om doorstroming en milieu te verbeteren
Het openbaar vervoer krijgt intelligente prioriteit, maar ImFlow geeft ook informatie aan voetgangers en fietsers over resterende wachttijd voor de verkeerslichten. ImFlow kan zelfs communiceren met individuele voertuigen die de nieuwste (coöperatieve) technologie gebruiken. Voertuigen 'geven' - voor verkeersmanagement relevante - informatie, en bestuurders krijgen informatie en advies over actuele wachttijden voor verkeerslichten en eventuele congestie en kunnen daarmee een bijdrage leveren aan een betere doorstroming. Andere toepassingen zijn onder andere: inrichting van verkeerscirculatieplannen, dynamische 'groene' golven, het tegengaan van sluipverkeer, prioriteitsverlening aan hulpdiensten en 'eco-driving' voor zwaar vrachtverkeer voor een beter stedelijk milieu.

Recente order in Dublin
In opdracht van Dublin City Council heeft Imtech (de business unit Peek) een voorstel gedaan voor het onderhoud en beheer van het verkeersmanagementsysteem, inclusief nieuwe methodes voor het management van de doorstroming en de beschikbaarheid van de technische verkeersvoorzieningen in Dublin. Dit heeft geresulteerd in een vijfjarig onderhoudscontract met een mogelijkheid tot driejarige verlenging. Imtech zal circa 800 verkeerslichten onderhouden, evenals een adaptief verkeersmanagementsysteem. Tevens behoren het glasvezelnetwerk, inclusief transmissie-apparatuur, en circa 1.800 verlichte verkeerszuilen ('bollards') voor openbare verlichting tot de scope. Imtech vervangt of verbetert ook bestaande inductieve detectielussen. Het storingsmanagementsysteem krijgt via PDA's (Personal Digital Assistant) van servicespecialisten een onlineverbinding met de backoffice, waarmee een hoogwaardig en efficiënt onderhoud aan de



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL