Kluwer, de Nederlandse leidende uitgever van fiscale, financiële, juridische,
bestuurlijke en management uitgaven, kondigt de strategie van de onderneming aan
die gericht is op autonome groei door innovatie. De komende drie jaar wil
Kluwer, onderdeel van het internationale uitgeversconcern Wolters Kluwer, de
bedrijfsresultaten structureel verbeteren met innovatieve programma's en een
reorganisatie van de onderneming.
Patrick Morley, CEO van Kluwer, "Onze strategie is gericht op nieuwe,
innovatieve producten. Onze klanten zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling van
onze producten, waardoor we beter inzicht hebben in hun professionele behoeften.
Kluwer kan haar marktpositie verder versterken met toegepaste online diensten.
Dit is in lijn met het streven van onze onderneming dat professionals voor
Kluwer kiezen wanneer ze geïntegreerde informatie, service en software nodig
hebben om hun productiviteit te vergroten."
De reorganisatie, waarbij het aantal FTE's verminderd wordt met ongeveer 250, is
gericht op het bereiken van een gebalanceerd en geconsolideerd producten- en
dienstenaanbod en verbeterde service aan de klanten. Hierbij zal de nadruk
gelegd worden op behoud en uitbreiding van de bewezen sterke marktposities van
Kluwer. De plannen sluiten aan bij de eerder door Wolters Kluwer aangekondigde
strategie voor de gehele onderneming.
Patrick Morley, "De economische omstandigheden in Nederland, die van invloed
zijn op de teruglopende bestedingen van klanten, en het gebrek aan nieuwe
wetgeving, hebben onze resultaten negatief beïnvloed. De nieuwe strategie van
Kluwer, gericht op innovatie, zal leiden tot de hoge kwaliteit van producten en
diensten die onze klanten van ons mogen verwachten."
De medewerkers van Kluwer zijn geïnformeerd en het overleg met de
ondernemingsraad en de vakbonden is gestart.