TPG wordt TNT: één wereldmerk voor alle activiteiten

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 17/01/2005 08:15
Post-, express en logistiek bedrijf TPG zal vanaf 2006 al haar activiteiten wereldwijd onder de merknaam TNT uitvoeren. De statutaire naam van de Groep (en daarmee de naam van het ter beurze genoteerde aandeel) zal, onder voorbehoud van goedkeuring door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders, op 8 april 2005 gewijzigd worden in TNT N.V.

De Groep bedient op dit moment met ruim 160.000 medewerkers klanten in 200 landen. Met één merk neemt de herkenbaarheid van de Groep wereldwijd toe en kan er efficiënter over de verschillende diensten worden gecommuniceerd.

De naamswijziging onderstreept de voortschrijdende internationalisering van het bedrijf. Nadat PTT Post in 1998 na de acquisitie van TNT verder ging onder de naam TPG, werd in 2002 ook de merknaam van PTT Post in TPG Post omgedoopt. TPG biedt inmiddels in acht Europese landen buiten Nederland postdienstverlening aan, deels onder de naam TNT. Hare Majesteit de Koningin heeft het bedrijf het recht verleend om ook voor TNT Post in Nederland het predikaat 'Koninklijke' te voeren. Met de nieuwe bedrijfsnaam verandert de bedrijfskleur voor de gehele Groep in oranje.

Harry Koorstra, lid Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Mail: "Met TNT maakt dit wereldbedrijf nu ook gebruik van één sterk wereldwijd merk. De naam TNT maakt ons internationaal beter herkenbaar en symboliseert tegelijkertijd de synergie tussen de drie pijlers van ons bedrijf – post, express en logistiek. Maar het zal ook wennen zijn. Hier in Nederland zijn we, onze medewerkers, klanten en ikzelf, sterk gehecht geraakt aan TPG Post en de kleur rood. Daar neem je niet zomaar afscheid van. We nemen daarom de tijd voor een zorgvuldige invoering van de merknaam TNT Post en de kleur oranje. Dit doen we ook omdat we in deze tijd waarin we erg op de kosten moeten letten geen onverantwoord grote uitgaven willen doen. Daarbij blijven we garanderen dat de klant de hoogste kwaliteit van ons krijgt."

De gefaseerde invoering van het merk TNT voor Post en de daarmee verbonden huisstijl zal vanaf 2006 vorm krijgen. Het Nederlandse straatbeeld zal in deze periode gaandeweg meer oranje kleuren door de toepassing van de huisstijl op de verschillende bedrijfsmiddelen. Ook de kleding van de circa 45.000 postmedewerkers zal op termijn aan de nieuwe huisstijl worden aangepast.

Met de naamswijziging naar TNT is over een periode van drie jaar een beperkte investering gemoeid omdat zoveel mogelijk van reguliere vervanging gebruik gemaakt zal worden. Kostenvoordelen worden na de rebranding gerealiseerd doordat op grotere schaal gezamenlijk kan worden ingekocht, investeringen in reclamecampagnes en arbeidsmarktcommunicatie gecombineerd kunnen worden en er gebruik wordt gemaakt van dezelfde huisstijl voor de hele groep.

Peter Bakker, bestuursvoorzitter: "Wereldwijd willen we met TNT staan voor uitstekende dienstverlening aan onze klanten, efficiënt en flexibel, dankzij de inzet van onze 160,000 trotse werknemers. Het merk TNT zal naar verwachting zowel een bredere dienstverlening aan bestaande klanten stimuleren als een grotere aantrekkingskracht voor nieuwe klanten hebben. En we zullen er voor zorgen dat ook alle medewerkers die nu nog een rood Post-hart hebben straks net zo trots zijn op het TNT oranje!"






Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL