AkzoNobel onthult één wereldwijde identiteit voor de Let's Colour-merken

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 11/10/2011 08:12
AkzoNobel heeft vandaag een belangrijke stap aangekondigd in haar wereldwijde Decorative Paints marketingstrategie. Voor de consumentenverven van AkzoNobel die in de detailhandel verkrijgbaar zijn, wordt één wereldwijde merkidentiteit gelanceerd. Tot deze Let's Colour-merken behoren Dulux, Flexa, Levis, Alba, Coral, Sadolin, Marshall, Astral, Bruguer, Dulux Valentine, Incia, Sadolin en Vivechrom.

Deze nieuwe marketingstrategie is een bewijs van AkzoNobel's streven om het aandeel in de consumentenverfmarkt, dat momenteel bijna €5 miljard aan omzet per jaar oplevert, wereldwijd verder uit te breiden. Deze stap is ook een mijlpaal in het streven van AkzoNobel om haar activiteiten volgens de Value & Values-strategie uit te bouwen.

De nieuwe wereldwijde merkidentiteit wordt in alle delen van de wereld gebruikt, te beginnen in Canada, China, India, South East Asia Pacific en Nederland. Andere landen en regio's volgen in de loop van het jaar en uiteindelijk wordt de nieuwe merkidentiteit in bijna vijftig belangrijke markten ingevoerd. Daarnaast wordt de naam AkzoNobel aangebracht op de voorkant van verpakkingen en op alle advertenties, productwebsites en andere relevante marketingmaterialen.
"Er liggen voor ons enorme kansen om rechtstreeks in landelijke en regionale markten te concurreren. Door voor een wereldwijd consequent merkimago te zorgen, kunnen we onze internationale positie vergroten en in meer markten een leidende positie verwerven", aldus Tex Gunning, lid van het Executive Committee van AkzoNobel, verantwoordelijk voor Decorative Paints. "Onze kwaliteitsverven doen veel meer dan alleen oppervlakken beschermen. Sommige van onze producten helpen om het energieverbruik te verminderen, terwijl andere bijdragen tot een betere kwaliteit van de binnenlucht. Samen met de overige eco-premiumproducten in ons assortiment helpen deze verfproducten met bijzondere eigenschappen ons om onze bedrijfsdoelen te realiseren en onze reputatie als 's werelds grootste fabrikant van decoratieve verven verder te versterken."

"We creëren een wereldomvattend merkicoon, waarin gemeenschappelijkheid op treffende wijze wordt weergegeven", aldus Sucheta Govil, Global Head of Marketing voor Decorative Paints van AkzoNobel. "Toch implementeren we de strategie met de toepasselijke 'local touch' in de markt. Het is onze strategie om ons aanbod van tientallen merken terug te brengen tot een kleiner aantal iconische wereldmerken die indruk maken."

De basis van de nieuwe merkidentiteit, waaraan uitgebreid onderzoek vooraf is gegaan, is het 'Flourish' beeldmerk, dat de wereldwijde Let's Colour-campagne van Decorative Paints belichaamt. Het laat een menselijke gedaante en een kleurrijke bloei zien en komt op alle productverpakkingen voor de Let's Colour-merken te staan.



- -



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL