AkzoNobel wint prestigieuze TED-prijs met Let's Color-film

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 09/03/2011 08:27
Een inspirerende commercial waarin AkzoNobel's baanbrekende Let's Color-campagne wordt gepromoot, is door TED bekroond met een prestigieuze Ads Worth Spreading-prijs.
De opvallende, twee minuten durende film - bedoeld om online gedeeld te worden - van regisseur Adam Berg en producent Euro RSCG uit Londen neemt de kijker mee op een caleidoscopische reis langs mensen die overal ter wereld samenkomen om grauwe plekken te transformeren met behulp van AkzoNobel's verfmerken Dulux, Dulux Valentine en Coral.

Het doel van de wedstrijd was om commercials te vinden die zo treffend zijn, dat mensen van binnenuit de behoefte hebben om ze te bekijken. Er kwamen meer dan duizend inzendingen binnen en een panel van 24 deskundige juryleden koos de inzending van AkzoNobel als een van de tien winnaars. In een toelichting op de keuze zei TED dat de commercial van het bedrijf de kijker ontroert met haar boodschap dat kleur het leven glans geeft en dat een nieuwe laag verf overal een nieuw licht op werpt. Een van de juryleden merkte op: "Dit is het perfecte project voor een verfmerk om in te investeren."

Tex Gunning, die als lid van de Raad van Bestuur van AkzoNobel verantwoordelijk is voor het bedrijfsonderdeel Decorative Paints, voegde eraan toe: "Kleur heeft het vermogen om ons allen te inspireren en ik ben heel blij dat onze positieve invloed op markten en gemeenschappen over de hele wereld zo sterk is overgebracht door deze commercial."

"De Let's Color-campagne versterkt niet alleen onze rol als wereldautoriteit op het gebied van kleur, maar moedigt consumenten ook aan om hun wereld er lichter en beter uit te laten zien, door onze merken te gebruiken. Het is een kwestie van consumenten op een nieuwe en onweerstaanbare manier voor ons te winnen en professionals bewust te maken van de effecten en voordelen van het gebruik van kleur."

De wereldwijde Let's Color-campagne, die in 2010 werd gelanceerd, is opgezet om mensen te inspireren om aan hun leefomgeving nieuwe kleur en glans te geven. De schilderscènes in de winnende commercial werden over een periode van vier maanden georganiseerd in Brazilië, India, Frankrijk en Groot-Brittannië. Lokale gemeenschappen werden uitgenodigd om kleurloze plekken om te vormen met behulp van de verfmerken van de onderneming, waarbij elk evenement werd gefilmd om materiaal voor de commercial te leveren.

Sinds de komst van de video hebben er ook projecten in Nederland, Zuid-Afrika en Turkije plaatsgevonden, terwijl tal van andere projecten voor de komende maanden op het programma staan. Ga naar www.letscolourproject.com om de bekroonde film te bekijken. Op www.letscolourproject.com/blog is bovendien te zien hoe de film tot stand is gekomen.






Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL