Ahold, Q1 2006 Omzetbericht

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 24/05/2006 08:10
Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet van €14,1 miljard bekendgemaakt over het eerste kwartaal (Q1) van 2006. Vergeleken met dezelfde periode in 2005 steeg de netto-omzet met 8,6%. Exclusief wisselkoerseffecten steeg de netto-omzet met 2,1%.

De marktomstandigheden zijn concurrerend gebleven. Met name in de Verenigde Staten bleef de negatieve invloed van de energiekosten op het koopgedrag bestaan.

In de retailarena's in de Verenigde Staten zal de brutomarge positief worden beïnvloed door de beëindiging van de verkopen van Stop & Shop aan BI-LO/Bruno's, de desinvestering van laag-renderende gemakswinkels van Tops in 2005 en de aanhoudende aandacht voor voorraadderving.

Omzetontwikkeling

Stop & Shop/Giant-Landover Arena
De netto-omzet van de arena daalde met 0,8% tot $5 miljard. Exclusief de netto-omzet uit hoofde van verkopen aan BI-LO/Bruno's ($83 miljoen) steeg de netto-omzet met 0,9%.
De identieke omzet van Stop & Shop daalde met 1,3% (2,2% exclusief de omzet uit hoofde van benzineverkopen). De identieke omzet van Giant-Landover daalde met 2,5%.
De vergelijkbare omzet van Stop & Shop en Giant-Landover daalde met respectievelijk 0,8% en 2%.

Giant-Carlisle/Tops Arena
De netto-omzet van de arena daalde met 5,6% tot $1,8 miljard, voornamelijk als gevolg van de verkoop van Topswinkels in 2005.
De identieke omzet van Giant-Carlisle steeg met 2,9% (1,5% exclusief de omzet uit hoofde van benzineverkopen). De identieke omzet van Tops daalde met 6,5% (7,3% exclusief de omzet uit hoofde van benzineverkopen).
De vergelijkbare omzet van Giant-Carlisle steeg met 5,1%, maar bij Tops was er sprake van een daling van 5,5%.

Albert Heijn Arena
De netto-omzet van de arena steeg met 4,8% tot €2,1 miljard.
De netto-omzet van Albert Heijn steeg met 4,6% tot €1,9 miljard.
De identieke omzet van Albert Heijn steeg met 3%.

Centraal-Europa Arena
De netto-omzet steeg met 37,4% tot €558 miljoen, als gevolg van de wijziging van de verslagperiode van drie maanden in 16 weken (€99 miljoen) alsmede acquisities en wisselkoersschommelingen. Dit werd gedeeltelijk teniet gedaan door de verkoop van Poolse hypermarkten.
De identieke omzet van de arena daalde met 5,6%.

Schuitema
De netto-omzet steeg met 1% tot €951 miljoen.

U.S. Foodservice
De netto-omzet van U.S. Foodservice steeg met 3,8% tot $5,8 miljard. Het besluit om de Sofco-activiteiten in Q3 2005 te beëindigen had een negatief effect op de netto-omzet van circa 1%. De inflatie had een verwaarloosbare invloed op kwartaalvergelijkingen.
De netto-omzet van U.S. Foodservice Broadline steeg met 3,9% tot $5,1 miljard.
De netto-omzet van North Star Foodservice steeg met 3,6% tot $747 miljoen.

Niet-geconsolideerde joint ventures en geassocieerde deelnemingen
De netto-omzet van de niet-geconsolideerde joint ventures en geassocieerde deelnemingen steeg met 1%. Exclusief wisselkoerseffecten steeg de netto-omzet met 2,3%.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL