Oranjewoud, Raamcontract voor verlenen vergunningen voor Rijkswaterstaat Midden-Nederland

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

15/11/2018 15:59
Al 10 jaar ondersteunt Antea Group Rijkswaterstaat Midden-Nederland bij het verlenen van vergunningen. We hebben de opdracht gegund gekregen dit ook de komende 2 jaar te blijven doen. Hierbij ondersteunen we op het gebied van iedere wet waarvoor Rijkswaterstaat bevoegd gezag is. Zoals de Waterwet, Wbr, Scheepvaartverkeerswet, BPRW en de Ontgrondingenwet. Het omvat een complex gebied met volop verkeer en recreatie.

Drukke vaarwegen, snelwegen en sluizen

Het beheergebied van Rijkswaterstaat Midden-Nederland is verdeeld in twee Districten. In District Zuid liggen met name het Amsterdam-Rijnkanaal en het Merwedekanaal. Dit zijn drukke vaarwegen met een groot aantal sluizen en andere Rijkswaterstaat-objecten. Er zijn tevens drukke snelwegen en complexe knooppunten: de A1, A2, A12 en A27.

Waterrecreatie, Afsluitdijk en Flevopolders

In District Noord liggen het IJsselmeer, Markermeer en de Randmeren. Dit zijn ecologisch waardevolle en unieke gebieden waar volop waterrecreatie plaatsvindt. We hebben hier tevens te maken met de A7 over de Afsluitdijk en de A6 en A27 door de Flevopolders. De Afsluitdijk en Houtribdijk worden de komende jaren versterkt.

Enkele bijzondere verleende vergunningen zijn:
•Nautische toestemmingen voor de filmopnames van Dunkirk, berging van het vliegtuigwrak in het IJsselmeer en diverse activiteiten en werkzaamheden rondom de Marker Wadden.
•Wegenverkeerswet toestemming voor KWF lampionnen op de Afsluitdijk.
•Vergunningen voor de elektrische laadstations van Fastned.
•Tientallen gestuurde boringen onder de snelwegen.
•Watervergunningen voor Landmaken van IJburg Strandeiland, de nieuwste uitbreiding van IJburg.
•Uitvoeringswerkzaamheden Windpark Fryslân en het Tulpeiland bij Zeewolde.
•Ontgrondingenvergunning voor Markerzand, zandwinning van 65 miljoen kuub zand in het Markermeer.

De belangrijkste reden dat Rijkswaterstaat Midden-Nederland aan Antea Group gegund heeft is de uitstekende kennis en expertise van het projectteam. Een mooi compliment. Het projectteam staat dan ook klaar om weer 2 jaar aan de slag te gaan.

In de VS
PFAS and Petroleum Fires: A Quandary for the Oil and Gas Industry.
State regulatory agencies, local governments, and environmental activist groups are focused on and actively pursuing cleanup of PFAS by industries that manufactured and/or used PFAS-containing products. This is a real and emerging risk not to be taken lightly, and oil and gas companies would do well to take notice.

Fighting Fire with PFAS

One common use for PFAS is in aqueous film forming foams (AFFF), used to fight petroleum fires on military bases, airports, and refineries or storage facilities. Petroleum fires are extremely hazardous, and water alone will actually spread the fire. AFFF, on the other hand, produces a thin aqueous film based on surface tension which spreads across the surface of the fuel, separating the fuel from oxygen, which suppresses vapor and can quickly extinguish a petroleum fire.

Petroleum refineries and bulk storage facilities are required to maintain AFFF by the National Fire Protection Association (NFPA.) NFPA 30, the flammable and combustible liquids code, specifies when routine AFFF testing is required. These capacity tests and time-and-distance calibrations result in the discharge of relatively large volumes of AFFF, whereas actual use on a fire results in very small volumes.

PFAS use in AFFF, as noted in the military specification for fire protection as well as most civilian applications worldwide, includes PFAS as a 3% or a 6% concentrate. Although this may seem low, standards for remedial action regarding PFAS is in the parts per trillion. Therefore, past instances of required testing or active use of AFFF may have resulted in unintended but significant releases of PFAS into the surrounding soil, water sediment, and air.

Understand Your Risk and Take Action

Will the oil and gas industry be held responsible for environmental cleanup of a substance that has not been previously regulated? Likely, yes. Although NFPA Codes require the use of AFFF substances, once used and released into the environment (whether as a result of NFPA routine testing or actual firefighting), oil and gas companies are vulnerable to regulatory actions for assessment and remediation. Over the last two years, twenty-two states have new or pending laws and standards to address PFAS in advance of EPA-planned guidance.

Oil and gas industry best practices for AFFF testing can make a real difference in reducing your risk. This means keeping comprehensive records of the dates of AFFF purchases, the manufacturers’ names, testing and use instances, and the types of AFFF on-hand (including whether they contain pre-2002 long-chain or short-chain PFAS).

Waste minimization and AFFF containment are also important. In a class B petroleum fire, deploy a containment system of the AFFF and be sure to shut off stormwater discharge outfall valves or install covers. Initiate cleanup of AFFF as soon as safely possible following a fire to reduce the potential for spreading and offsite migration and, if possible, consider using a substitute for AFFF when training. An internal or third-party audit may also be helpful to avoid getting blindsided and to understand and manage any challenges proactively.

Our experts can help you ensure you have appropriate PFAS planning and protocols in place. Contact us today to learn more about PFAS management support.

En
N34 tussen Witte Paal en de Drentse grens is officieel geopend.
Op zaterdag 10 november was het een bijzondere dag voor opdrachtgever provincie Overijssel en projectcombinatie FLOOW (Reef Infra, Schagen Infra en Salverda Bouw). De officiële openstelling van de vernieuwde N34 tussen Witte Paal en de Drentse grens. Na een tien weken durende afsluiting van de N34, de provinciale weg tussen Hardenberg en Coevorden, werd de weg teruggeven aan het autoverkeer en de omgeving.

De N34 stond lange tijd bekend als een zeer gevaarlijke weg waar veel ongelukken gebeurden. Dagelijks maken ongeveer 15.000 voertuigen gebruik van deze weg. Door de verwachtte groei van het aantal voertuigen moest de weg verbeterd en veiliger worden. De combinatie FLOOW, bestaande uit Reef Infra, Schagen Infra en Salverda Bouw, heeft gezorgd voor de inrichting van een stroomweg waar de voertuigen 100 kilometer per uur mogen rijden en waar er geen gelijkvloerse overgangen meer zijn. Dit werk bestond onder andere uit de aanleg van 5 tunnels, verbetering van het viaduct bij Ane en de aanleg van een ongelijkvloerse kruizing bij de J.C. Kellerlaan.

De heropening werd zaterdagmorgen op een sportieve manier ingeluid met een Open N34-Dag. Over een afstand van 5 kilometer werden een wielertijdrit en hardloopwedstrijd georganiseerd. Naast het sportieve gedeelte waren er onder andere activiteiten bij het viaduct van ’t Holt en konden bezoekers meedoen aan een 22 kilometer lange fietstocht, langs en over de toen nog afgesloten N34. Na afloop van deze activiteiten zijn de hekken verwijderd van de weg en kon het verkeer de nieuwe N34 in gebruik nemen.

Tot omstreeks maart 2019 worden er rondom de N34 nog werkzaamheden uitgevoerd om de afwerkingen van de weg te voltooien. Wanneer deze werkzaamheden zijn afgerond, mogen de weggebruikers 100 kilometer per uur rijden op de vernieuwde N34.

En
Partnership 2.0 voor Altrecht en Strukton Worksphere.
Strukton Worksphere en Altrecht tekenden het vernieuwende contract voor prestatie- en risicogestuurd beheer en onderhoud van de diverse zorglocaties van Altrecht. Professionalisering van het vastgoedbeheer, partnership en transparantie, waarbij continuïteit van de zorg voorop staat, zijn de uitgangspunten van dit contract.
zie & lees verder op
https://www.struktonworksphere.nl/nieuws/2018/partnership-20-voor-altrecht-en-strukton-worksphere/



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL