Qurius, Relatiebeheer en kennisdeling voor Kenwerk met Microsoft Dynamics CRM

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 28/05/2009 06:33
Kenwerk, een onafhankelijk kenniscentrum dat zich inzet voor een gezonde arbeidsmarkt met goed opgeleide vakmensen, werkt sinds kort met Microsoft Dynamics CRM van Qurius. Het voornaamste uitgangspunt voor een nieuw relatiebeheersysteem was dat Kenwerk het delen van kennis en informatie binnen hun organisatie wilde verbeteren.

Als schakel tussen onderwijs en bedrijfsleven heeft Kenwerk met tienduizenden relaties te maken, uiteenlopend van ondernemers, mentoren en leerbedrijven, tot scholen en medewerkers. Om al deze relaties goed te kunnen registeren en beheren groeide de behoefte naar een centraal relatiebeheersysteem. Kjeld van Krieken, senior assistent en functioneel applicatiebeheerder bij Kenwerk licht de keuze voor Microsoft Dynamics CRM toe: “In de loop der tijd zijn er allerlei subsystemen ontstaan, waardoor informatie niet optimaal gedeeld kon worden. Vanuit deze situatie groeide de behoefte naar een centraal relatiebeheersysteem.” Met de relatiebeheersoftware Microsoft Dynamics CRM worden alle gegevens van personen en organisaties op één plek vastgelegd. Van Krieken: “Wij gebruiken CRM primair voor het beheren van onze relatiegegevens en -contacten. Ook de documenten die gekoppeld zijn aan deze relaties, worden met CRM optimaal geregistreerd en beheerd.” Met de komst van CRM is er betere informatievoorziening. “Met een centraal systeem, waar iedereen gebruik van maakt, creëer je een eenduidige werkwijze en vindt er optimale kennisdeling plaats.”

Interactieve betrokkenheid
“Uiteindelijk hebben we voor Qurius gekozen, omdat deze partij betrouwbaar op ons overkwam. Ook had Qurius al goed nagedacht over de implementatie: er lag een plan klaar waar wij ons in konden vinden en dat we ook als uitgangspunt hebben genomen. De implementatie van de oplossing vond plaats door middel van workshops. Hierdoor zijn we vanaf het begin op een hele interactieve manier bij de oplossing betrokken geweest. Samen met Qurius hebben we het systeem steeds meer ingericht.” Het totale traject heeft zo’n drie maanden geduurd.

Mobiel CRM
Kenwerk heeft zo’n 45 adviseurs die langs leerbedrijven gaan en bekijken of er voldoende opleidingsklimaat aanwezig is. Voor Kenwerk was een logisch vervolg op de keuze voor een nieuwe relatiebeheersysteem, dat ook deze adviseurs hier de beschikking over moesten krijgen. Van Krieken: “We wilden een optimale integratie tussen het CRM-systeem en onze adviseurs. Qurius levert hiertoe verschillende mogelijkheden, zoals een integratie met een PDA, Blackberry of ander mobiel apparaat. In ons geval is er gekozen voor nieuwe laptops, waarmee de adviseurs nu ook onderweg over Outlook en CRM, en daarmee altijd over de meest actuele gegevens beschikken.”

Ook al is de CRM-implementatie geslaagd, voorlopig is Qurius nog niet van het toneel verdwenen bij Kenwerk. “Het CRM-systeem zal de komende jaren nog flink uitgebreid worden. Qurius blijft onze partner voor verdere ontwikkeling en beheer van de oplossing!”




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL