Buhrmann NV, een van ‘s werelds toonaangevende leveranciers van office products, kondigde vandaag aan dat het een overeenkomst heeft gesloten voor de overname van Portsmouth Paper Company, een distributeur van verpakkings-, conciërge- en veiligheidsartikelen in de Verenigde Staten.
Portsmouth Paper is opgericht in 1912 en is actief in de business-to-business markt in New Hampshire, Maine en Massachusetts. Bij het bedrijf zijn 90 mensen werkzaam. De omzet over 2004 bedroeg USD 31 miljoen.
De acquisitie ondersteunt Buhrmanns strategische initiatief om klanten een steeds breder productassortiment aan te bieden en versterkt de sterke concurrentiepositie van de onderneming.
Naast kantoor- en computerbenodigdheden levert Buhrmanns dochteronderneming Corporate Express schoonmaak- en cateringproducten evenals drukwerk en formulieren, promotionele artikelen en kantoormeubilair. Buhrmann verwacht dat de omzet uit deze nieuwe categorieën de komende jaren aanzienlijk zal stijgen.
Aanvullende informatie
Buhrmann is een van ‘s werelds toonaangevende leveranciers van office products aan bedrijven en organisaties. Daarnaast is Buhrmann distributeur van grafische apparatuur en gerelateerde diensten in zes Europese landen. Als klantgerichte en verkoopgedreven organisatie levert Buhrmann producten die door miljoenen mensen bij hun dagelijkse werk worden gebruikt.
Buhrmann is wereldwijd actief op het gebied van office products, voornamelijk onder de merknaam Corporate Express. De onderneming beschikt over een wijd verspreid mondiaal distributienetwerk dat zich uitstrekt over Noord-Amerika, Europa en Australië.
De onderneming heeft het hoofdkantoor in Nederland en behaalde in 2004 een jaaromzet van EUR 5,5 miljard. Buhrmann heeft 18.000 medewerkers en is actief in achttien landen. De financiële resultaten over het vierde kwartaal 2006 worden gepubliceerd op 9 februari 2006. Buhrmann is genoteerd aan Euronext Amsterdam (Euronext: BUHR) en de beurs van New York (NYSE: BUH).
reactie XEA.nl,
Dit aandeel, daar kunnen de beleggers weer plezier aan gaan beleven. De heer Koffrie heeft geleerd uit het verleden, zet je stok niet tever en geeft je prognoses niet te ruim, blijf bescheiden.
Hij heeft de zaak weer goed op de rails en heeft het voordeel van het internet en het zakelijk inzicht goed meegenomen. Eigen merken met betere marges en rechtstreeks aan de klant via het internet, voor beide partijen beter en daar wil de klant naar toe. Ook branche vraamde zaken verkopen, als snacks en schoonmaakmiddelen, daar is niets verkeerd aan en wij (Buhrmann) rijden toch naar die klant.
Wij zien Buhrmann weer naar hogere niveau's gaan en denken aan de EUR 15 tot 18 voor de komende 9 maanden. Huidige koers 11 en een klein beetje. |