Buhrmann gaat meer met eigen merken werken en dat levert meer op.

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 12/11/2004 08:59
Kantoorartikelen Buhrmann gaat meer haar eigen "merken", op dit moment al 18%, inzetten en dat levert steeds meer op. Het percentage eigen merken kan zo weer met 1% oplopen en daarop zijn de marges hoger, dan zeg maar de A-merken.
De winst in het 3e kwartaal was sterk meevallend met EUR 15,3 miljoen, tegenover een verlies nog van EUR 6,1 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.
In de VS merkt Buhmann het goed dat daar het herstel en de vraag aantrekt en dan laat Europa nog even niets van dat herstel zien. Vooral de Benelux.
Ook is Buhrmann gestart met de zogenaamde "Facility en backroom services", dat is ook de mogelijkheid van het bestellen bij Buhrmann van o.a. schoonmaakproducten en koffiemelk en andere aanverwantenproducten. De eigen bestellingen met de auto rijden toch naar de "kantoren" toe. Waarom dan niet ook dat soort producten in de "schappen" (lees in de auto mee)!
Deze formule lijkt het goed te doen in de VS en zal dan ook elders in de wereld worden toegepast.
Buhrmann krijgt weer voet aan de grond in de VS met haar Corporate Express, maar in Australie, waar de economie het uitstekend doet, daar draait Buhrmann al een poos goed.
Het Grafische doet het nog niet zo, nog een verlies(je) van EUR 2,7 miljoen in het 3e kw. 2004, maar er wordt in het 4e kwartaal een "break-even" verwacht.
Buhrmann wil in de VS ook de kleinere kantoren als klant proberen binnen te halen, maar dat geeft meer problemen, de klanten zoeken toch meer de goedkoopste leverancier en het zijn meestal nog "los-vaste klanten" en daar wil Buhrmann meer vertegenwoordigers inzetten. Deze zullen de klant meer services proberen te verlenen en daardoor meer leverancier trouwer te maken.
Als het "tij" in Europa ook keert ten goede, dus economisch herstel, dan pas zal de kar bij Buhrmann echt gaan rijden.
Maar de beleggers weten, dat daar altijd al op vooruit wordt gelopen en dat zien wij ook aan de koers van het aandeel Buhrmann. Na wat teleurstellende halfjaarcijfers, de koers kreeg toen "druk", lijkt nu de weg omhoog weer gevonden.
Een goed "Buhrmann" is beter dan een verre vriend, deze "slogan" zou Buhrmann in de VS bij de kleinere kantoren/klanten ook kunnen gebruiken.
Volgende week gaan wij bij Buhrmann op bezoek en zullen dit aan ze meegeven ter overdenking.
Wij verwachten een stijgende lijn in de koers van het aandeel Buhrmann. Bij dipdagen positie nemen of bijkopen.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL