Amsterdam – 26 juli 2022 | Dwarfs (www.dwarfs.io), de E-commerce scaleup die afgelopen jaar 10 webshops overnam, meldt recordverkopen over de maand juli als gevolg van de Amazon Prime Days die op 12 en 13 juli plaatsvonden. Alleen consumenten met een Prime abonnement bij marktplaats Amazon konden profiteren van het koopjesfestival waar duizenden producten sterk afgeprijsd
waren en dat zes jaar geleden door Amazon werd geïntroduceerd als antwoord op het Black Friday fenomeen.
Dwarfs noteerde in slechts twee dagen tijd gedurende Prime Day 40% meer omzet dan de maand ervoor op Amazon en 75% groei jaar-op-jaar. Er werden 92% meer producten verkocht (4.953 stuks (2022) versus 2.575 stuks (2021. Bestsellers waren keukenproducten, vooral messenblokken (+200%)
en pannenstapelbeschermers (+167%), maar ook kabelgoten voor bureaus (+164%), waarschijnlijk
mede gestuwd door de aanhoudende trend naar meer thuiseten (en relatief minder buitenshuis) en
thuiswerken.
Voor Dwarfs onderstreept de forse omzettoename het belang van professionele aanwezigheid op de
marktplaatsen. “We hebben afgelopen jaar sterk ingezet op de merk- en productpositionering van de
producten van de door ons geacquireerde webshops. Denk allereerst aan optimaal voorraadbeheer want de gouden regel op marktplaatsen is ‘zorg dat je altijd kunt leveren’. En daarnaast gerichte advertising (PPC) en een betere kwaliteit van de content die zorgt voor een hogere conversie door
aanpassingen in tekst, foto- en videomateriaal. Onze webshops hebben echt kunnen profiteren van onze expertteams die dat allemaal vanuit ons hoofdkantoor bewerkstelligen”, aldus Dwarfs CEO Damian Beenakker.
Bij Dwarfs werken op dit moment 32 medewerkers. De webshops die onderdeel zijn van het bedrijf betreffen: AMCO, Kristies Kitchen, Slaapkalm, Calmzy, Litollo, Gadgy, Globetrade, Dealtraders,
Astaro, Snoozle. |