Anheuser-Busch InBev reports First Quarter 2020 results

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 07/05/2020 08:26
AB InBev geeft een update over de verkoop van Carlton & United Breweries aan Asahi Group Holdings, Ltd.
7 mei 2020 - Anheuser-Busch InBev (Euronext: ABI) (NYSE: BUD) (MEXBOL: ANB) (JSE: ANH) ("AB InBev") kondigde eerder op 19 juli 2019 aan dat het ermee ingestemd had om haar Australische dochteronderneming Carlton & United Breweries te verkopen aan Asahi Group Holdings Ltd. voor 16 miljard AUD, wat overeenkomt met ongeveer 11 miljard USD.
De Australian Foreign Investment Review Board heeft haar wettelijke goedkeuring gegeven aan Asahi Group Holdings, Ltd. Deze goedkeuring vormt het sluitstuk van het wettelijke goedkeuringsproces. In overeenstemming met de voorwaarden van de overeenkomst tussen de partijen zal de transactie op 1 juni 2020 worden afgesloten.
Dit persbericht is geen aanbod om te verkopen noch een verzoek om aandelen te kopen in AB InBev.

zie & lees meer op
https://www.ab-inbev.com/content/dam/abinbev/news-media/press-releases/2020/05/AB%20InBev_PR_FIRB%20Approval_%20NL.pdf

Anheuser-Busch InBev publiceert resultaten voor het eerste kwartaal van 2020 BEDRIJFSUPDATE IN HET LICHT VAN DE WERELDWIJDE COVID-19-PANDEMIE
• De COVID-19-pandemie brengt overal ter wereld nooit geziene uitdagingen met zich mee voor samenlevingen, overheden en bedrijven. De gezondheid en de veiligheid van onze werknemers blijft onze eerste prioriteit en we doen er wereldwijd alles aan om onze gemeenschappen te helpen, onze partners te steunen en nieuwe banden met onze consumenten te scheppen.
• Ons bedrijf zette het jaar met een goede dynamiek in en realiseerde een volumegroei van 1,9% in de eerste twee maanden van het jaar, China niet meegenomen, gezien de COVID-19-uitbraak daar eind januari begon.
• De impact van COVID-19 op onze wereldwijde resultaten nam aanzienlijk toe tegen het einde van het kwartaal. Bijgevolg daalde ons totale volume in 1Q20 met 9,3% en met 3,6% als we geen rekening houden met China. De opbrengsten namen met 5,8% af, terwijl de opbrengsten per hl met 3,9% toenamen. De EBITDA van 3 949 miljoen USD vertegenwoordigt een daling met 13,7%, waarbij de marge met 331 basispunten daalde tot 35,9%.
• We verwachten dat de impact op onze resultaten voor 2Q20 veel groter zal zijn dan in 1Q20. Dat is reeds gebleken uit onze wereldwijde volumes in april 2020, die met ongeveer 32% afnamen, vooral ten gevolge van de sluiting van het horecasegment in de meeste markten en de beperkingen die de overheid voor bepaalde van onze activiteiten oplegde in verband met de COVID-19-pandemie.
• Onze diverse geografische voetafdruk stelt ons in staat om best practices uit onze ervaringen in China en Zuid-Korea toe te passen op de rest van onze markten, naarmate ze de verschillende stadia van de crisis doorlopen en zich uiteindelijk herstellen. Om de context te schetsen: onze volumes in China namen in april met ongeveer 17% af, wat een verbetering is ten opzichte van de daling in 1Q20 met 46,5%.
• We investeren reeds meerdere jaren in nieuwe mogelijkheden om de band met onze klanten en consumenten te verbeteren door gebruik te maken van technologie, zoals B2B verkoop en e-commerce platformen, wat ons een structureel voordeel verschaft in deze uitzonderlijke omstandigheden.
• We passen een voorzichtige financiële discipline toe via meerdere proactieve maatregelen, waaronder de optimalisatie van onze kostenbasis, de herziening van ons voorgesteld slotdividend voor 2019 en de instandhouding van een sterke liquiditeitspositie.
KERNCIJFERS
• Opbrengsten: De opbrengsten daalden met 5,8%, waarbij de lagere volumes ten gevolge van de COVID-19-pandemie een materiële impact hadden. De opbrengsten per hl stegen met 3,9% onder impuls van aanhoudende premiumisering en initiatieven op het vlak van opbrengstenbeheer.
• Volume: De totale volumes namen met 9,3% af, waarbij het volume eigen bieren met 10,5% daalde en het volume niet-bieren een daling van 0,2% kende. Als China buiten beschouwing wordt gelaten, namen onze volumes in 1Q20 met 3,6% af, ondanks een initiële groei van 1,9% in januari en februari.
• Wereldwijde merken: De gecombineerde opbrengsten van onze drie wereldwijde merken -Budweiser, Stella Artois en Corona- daalden met 11,0% wereldwijd en met 17,5% buiten hun respectievelijke thuismarkten. De groei op de meeste van onze markten werd meer dan tenietgedaan door de afname in China, dat de grootste markt voor zowel Budweiser als Corona is buiten hun respectievelijke thuismarkten.
Bijgaande informatie betreft gereglementeerde informatie in de zin van het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten die zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.
Tenzij anders aangegeven, zijn onderstaande toelichtingen gebaseerd op organische groeicijfers en verwijzen ze naar 1Q20 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Zie pagina's 19 voor belangrijke disclaimers en meer informatie over de Geherformuleerde Resultaten voor 2019.
2
Brussel / 07 mei 2020 / 7u00 CET
ab-inbev.com
Persbericht
• Kostprijs Verkochte Goederen (KVG): De KVG bleef stabiel in 1Q20 en steeg met 10,3% per hl, vooral ten gevolge van een verminderde operationele hefboomwerking veroorzaakt door de impact die COVID-19 had op onze volumes en ongunstige valutaschommelingen.
• EBITDA: De EBITDA van 3 949 miljoen USD vertegenwoordigt een daling met 13,7% in het kwartaal, waarbij de EBITDA-marge met 331 basispunten daalde tot 35,9%.
• Netto financiële kosten: De netto financiële kosten (exclusief eenmalige netto financiële opbrengsten/kosten) bedroegen 3 160 miljoen USD in 1Q20 vergeleken met 366 miljoen USD in 1Q19. De stijging was vooral het gevolg van een marktwaardeverlies van 1 855 miljoen USD in 1Q20 gekoppeld aan de afdekking van onze op aandelen gebaseerde betalingsprogramma's, vergeleken met een winst van 951 miljoen USD in 1Q19, wat goed is voor een schommeling van 2 806 miljoen USD.
• Belastingen: De genormaliseerde effectieve aanslagvoet (EAV) daalde van 19,6% in 1Q19 tot -109,3% in 1Q20, beïnvloed door niet-aftrekbaar marktwaardeverlies gekoppeld aan de afdekking van onze op aandelen gebaseerde betalingsprogramma’s. Wanneer geen rekening gehouden wordt met de impact van verliezen ten gevolge van de afdekking van onze op aandelen gebaseerde betalingsprogramma's, bedroeg onze genormaliseerde EAV 25,9% in 1Q20 tegenover 27,5% in 1Q19.
• Winst: De genormaliseerde winst toerekenbaar aan houders van eigenvermogensinstrumenten van AB InBev bedroeg -845 miljoen USD in 1Q20, in vergelijking met 2 395 miljoen USD in 1Q19. De onderliggende winst (genormaliseerde winst toerekenbaar aan houders van eigenvermogensinstrumenten van AB InBev exclusief marktwaardeverliezen gekoppeld aan de afdekking van onze op aandelen gebaseerde betalingsprogramma's en de impact van hyperinflatie) bedroeg 1 015 miljoen USD in 1Q20 ten opzichte van 1 449 miljoen USD in 1Q19.
• Winst per aandeel (WPA): In 1Q20 bedroeg de genormaliseerde WPA -0,42 USD, een daling ten opzichte van 1,21 USD in 1Q19, met een negatieve impact van een lagere winst en marktwaardeverliezen gekoppeld aan de afdekking van onze op aandelen gebaseerde betalingsprogramma's. De onderliggende WPA (genormaliseerde WPA exclusief marktwaardeverliezen gekoppeld aan de afdekking van onze op aandelen gebaseerde betalingsprogramma's en de impact van hyperinflatie) bedroeg 0,51 USD in 1Q20, wat een daling is ten opzichte van 0,73 USD in 1Q19.

zie & lees meer op
https://www.ab-inbev.com/content/dam/abinbev/news-media/press-releases/2020/05/ABI_1Q20_Press%20Release_FINAL%20(NL).pdf

tijd 09.31
De Bel 20 3.037,82 +39,36 +1,31% AB InBev EUR 40,15 +1,19 vol. 250.000



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL