woensdag 6 juni 2012. Het beheer van klantcontacten is een van de belangrijkste dagelijkse activiteiten binnen woningcorporaties. Aan de andere kant willen corporaties huurders zo goed mogelijk helpen. Om dit mogelijk te maken, zijn multi-channel, social media, mobiel, 24x7 bereikbaarheid en centrale toegang tot informatie van belang. SAP voor KCC’s staat om die reden sterk in de belangstelling in deze sector. Daarbij hebben woningcorporaties behoefte aan betrouwbare en flexibele ICT-ondersteuning. Al deze zaken komen samen in SAP oplossing van Ctac. Dat waren dan ook de voornaamste redenen voor Haag Wonen en Talis om te kiezen voor dit systeem. KCC maakt onderdeel uit het product- en dienstportfolio van Ctac en wordt onder andere geleverd in het SAP Business All-in-One-product CHARE.
Haag Wonen en Talis zijn nagenoeg op hetzelfde moment live gegaan met hun KCC, dat is ontworpen en geïmplementeerd door Ctac. Het bedrijf paste de modernste SAP tools toe in de realisatie van het KCC, waaronder Web Dynpro, mobile en procesmodellering. Beide corporaties gebruiken het SAP platform strategisch voor primaire bedrijfsvoering (SAP ERP) en SAP NetWeaver als integratielaag. Haag Wonen past KCC toe nadat de corporatie in januari 2012 succesvol live ging met DO (Dagelijks Onderhoud). Het KCC is een vervolg op dit project en zorgt voor een verdere optimalisatie van de bedrijfsprocessen. Talis gebruikt het KCC als onderdeel van een herinrichting waarin de onderneming sinds januari 2012 opereert langs de assen ‘Tevreden Klant’, ‘Goede Woning’ en ‘Sterke Wijk’.
toevoeging op 11 juni 2012
Dit naar aanleding van vragen etc.
De toevoeging over de contractsperiode is als volgt: Het beheer/hosting contract loopt voor 60 maanden. Dus tot midden 2017.